اجتماعی و فرهنگی

وزیر بهداشت: صادقانه خدمت می‌کنیم

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین دکتر سید حسن هاشمی در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها، در پاسخ به سوالی درباره چرایی برخی هجمه‌ها به وزارت بهداشت با وجود اقدامات انجام شده در راستای اجرای طرح تحول نظام سلامت گفت: در مجموعه وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی خالصانه و صادقانه برای خدمت به مردم ایران تلاش می‌کنیم. حال برخی اظهار نظرها هر چند هم که مغرضانه باشد از نظر من اشکالی ندارد و حتی می‌تواند اجرمان را هم بیشتر کند. شخصا چندان به این مباحث اهمیت نمی‌دهم اما گاهی برای خود این افراد ناراحت می‌شوم چرا که بالاخره قیامتی هم وجود دارد.

وی افزود: از نظر من مهم انجام تکلیف است و اعتقاد دارم همکارانم تا جایی که در توان داشته و دارند، در جهت انجام تکالیفشان تلاش می‌کنند. انشالله اجر و مزدشان را هم خدا خواهد داد.

وزیر بهداشت با اشاره به رضایت بیش از ۸۰ درصدی مردم از اقدامات انجام شده در حوزه سلامت افزود: نظرسنجی‌هایی که از سوی نهادهایی در خارج از مجموعه وزارت بهداشت انجام شده حاکی از رضایت حدود ۸۰ درصدی مردم از این اقدامات است، بنابراین همین که مردم از ما راضی هستند برایمان بالاترین نعمت بوده و جای خوشحالی دارد.

وی تاکید کرد: آنچه مردم از حکومت می‌خواهند توجه به سلامتی‌شان و ارائه خدماتی است که درخور شان آنها باشد. در این راستا ما تمام تلاشمان را انجام داده و سایر برنامه‌هایمان را هر چند با دست خالی پیگیریم.

وی افزود: هزاران پروژه داریم که باید انجام دهیم. در حوزه بهداشت شبکه بهداشت به کلانشهرها البته به جز تهران گسترش یافت و پرونده الکترونیک سلامت برای ۵۰ میلیون نفر از جمعیت کشور تشکیل شده است. برای مابقی ایرانیان نیز این پرونده تا پایان کار دولت یازدهم اجرایی خواهد شد. در حوزه درمان هم تا کنون ۴۰ هزار تخت بیمارستانی را نوسازی کرده‌ایم و ۱۲ هزار تخت جدید نیز ساخته‌ایم تا پایان دولت مجموعه تخت‌های بیمارستانی تازه ساز به عدد ۲۱ هزار تخت بیمارستانی می‌رسد.

وی سهم مردم در پرداخت هزینه‌های درمانی در بیمارستان‌های وزارت بهداشت را مورد اشاره قرار داد و گفت: با اجرای طرح تحول سلامت هزینه‌های کمرشکن در حوزه سلامت بسیار کاهش یافت و اکنون بیماران بستری در بیمارستان‌های وزارت بهداشت در روستاها سه درصد و در شهرها تنها شش درصد هزینه‌ها را می‌پردازند. مجموعه این اقدامات در جهت سلامت مردم انجام شده و همین که آنها راضی هستند برایمان کافی است.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا