سیاسی

سفر نخست‌وزیر ژاپن به ایران پس از ۳۸ سال

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین روزنامه نیکی نوشت: شینزو آبه نخست وزیر ژاپن امیدوار است در اواخر ماه اوت و زمانی که به کنیا سفر می‌کند دیدار کوتاهی از ایران داشته باشد.

پس از لغو تحریم‌های ایران از سوی ایالات متحده و اتحادیه اروپا، شینزو آبه قصد دارد تا اقداماتی را برای تقویت روابط اقتصادی بین ژاپن و ایران اتخاذ کند.

این دیدار نخستین سفر رهبران ژاپنی به ایران پس از ۳۸ سال خواهد بود. آخرین نخست وزیر ژاپن کهاز ایران دیدار کرد تاکئوفوکودا بود. این دیدار در سپتامبر ۱۹۷۸ اتفاق افتاد.

پس از انقلاب سال ۱۹۷۹ ژاپن وزیران خارجه‌ای را به ایران اعزام کرده است و اقدامات دیگری نیز برای حفظ روابط دو جانبه انجام داد.

ایران به عنوان یک بازار امید بخش دیده می‌شود زیرا ایران بزرگترین ذخایر گاز طبیعی جهان را دارد و چهارمین کشور بزرگ ذخایر نفت است و جمعیتی حدود ۷۸ میلیون نفر دارد.

انتظار می‌رود که شرکت‌های ژاپنی که به سبب تحریم‌ها فعالیت‌های خود را در ایران متوقف ساخته بودند سرمایه گذاری و صادرات را از سر بگیرند.

سفر نخست وزیر ژاپن به ایران احتمالا پیش یا پس از کنفرانس توسعه ژاپن – آفریقا در کنیا که آبه در آن حضور خواهد یافت صورت می‌گیرد. این کنفرانس در ۲۷ تا ۲۸ اوت در کنیا برگزار خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا