شورای شهر

ورود جدی دادستانی و مدیریت شهری برای تعطیلی کارخانه‌های آلاینده

به گزارش شورا‌آنلاین، زهرا صدراعظم نوری با اشاره به رویکرد کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران اظهار کرد: در این دوره تلاش می‌کنیم با استفاده از ظرفیت‌ها و همکاری دستگاه‌ها برخورد جدی را در راستای فعالیت کارخانجاتی که آلایندگی تولید می‌کنند داشته باشیم.

وی تصریح کرد: از دوره گذشته اقداماتی در راستای تعطیلی برخی از کارخانه‌هایی که آلایندگی تولید می‌کنند انجام شد که از آن جمله به تعطیلی کارخانه روغن نباتی قو در جنوب شهر تهران اشاره کرد.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران ادامه داد: یکی دیگر از مباحثی که در کمیسیون مربوطه در دست پیگیری است فعالیت کارخانه شن و ماسه است که این مجموعه نیز با آلایندگی‌های بسیاری روبه‌رو است و باید این مجموعه نیز تعطیل یا منتقل شود.

نوری تصریح کرد: قطعا واحدهای آلاینده با تصمیم مدیریت شهری و البته همکاری قوه قضائیه جایی را برای فعالیت در سطح شهر تهران نخواهند داد و این مجموعه‌ها باید به مکان جدیدی منتقل شوند.

وی افزود: هم‌اکنون ۳۰۰ پرونده در حوزه فعالیت مجموعه‌های آلاینده در دست بررسی است که از این تعداد برای ۱۵۰ پرونده حکم صادر شده است. 

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران از ورود جدی دادستانی جهت تعطیلی کارخانه‌های آلاینده خبر داد و گفت: در این زمینه تعامل خوبی را با قوه قضائیه‌ای داشته‌ایم و امیدواریم این روند ادامه پیدا کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا