گفت و گو با نوسینده کتاب آوازه ای برای یک شهر
به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین سولماز رضایی در خصوص اینکه هدفش از نوشتن این کتاب چه بوده گفت:ما در بحث برند سازی شهری باید به نحوی پیش برویم که شهرهای ما دارای شناسنامه بشوند. این خیلی بد است که هیچ شهری از کشور ما را با نماد خاصی نشناسند مثلا اگر الان بگویند پاریس فکر شما سریعا به سمت برج ایفل معطوف می شود اما اگر یک شهری از ایران را نام ببرند ماندد اصفهان شما فکرتان به کدام سمت و سو می رود؟هیچ جا خب این خیلی برای شهرهای ما بد است که نباید چنین اتفاقی بیفتد
وی ادامه داد:هدف از نوشتن این کتاب این است که یادآوری کند که شهرهای ما به خصوص شهر تهران بدون برند و شناسنامه است و مردم نمی توانند با چنین شهری ارتباط برقرار کنند و این شهر را دوست داشته باشند.
رضایی در خصوص اینکه برند شهر تهران کدام یک از برج های آزادی یا میلاد است گفت:آقایان دوست دارند که برند شهر تهران برج میلاد باشد اما خب قطعا برج آزادی می تواند خیلی بهتر از برج میلاد برای تهران برند شوند و این شهر را با برج آزادی بشناسند.
وی ادامه داد:لزوما شهر نباید حتما با یک برج یا یک ساختمان برند بشود بلکه می شود با طرز لباس پوشیدن یا با فرهنگ یا با هرچیزی که بتوان از آن کمک گرفت شهر را برند دار و شناسنامه دار کرد.
وی ادامه داد: برند دار کردن شهر لازمه ی مدیریت شهری است که اصلا به آن توجه نمی شود.در صورتیکه اگر به این موضوع توجه ویژه ای بشود قطعا شهر از همه لحاظ قوی و قدرتمنتر خواهد شد و اگر این اتفاق هم در شهری بیفتد مسلما اقتصاد شهری شکوفاتر خواهد شد
وی ادامه داد: برای مثال کشور ترکیه را ببینید در دنیا آمد برند گردشگری را روی خودش گذاشت.همین برند سازی در کشور ترکیه باع شد تا اقتصاد آنها شکوفا بشود و با جذب گردشگران از سرتاسر دنیا پولی به دست بیاورند که شاید ما نتوانیم ب فروش نفت هایمان چنین پولی را بدست بیاوریم.ما در کشورمان شهرهایی زیبا و منحصر به فردتری نسبت به کشور ترکیه داریم اما چون این شهرها دارای برند نیستند هیچ گردشگری آن را نمی شناسد و مسلما به آنجا نخواهد رفت.به همین دلیل من این کتاب را نوشته ام تاشاید ما بحث برند سازی شهری را کمی جدی تر بگیریم.