مدیریت شهری

رونق محله و تحول منطقه ۹ با ساماندهی املاک بافت فرسوده

به گزارش شورا‌آنلاین و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۹، دکتر زهرا نژاد بهرام و دکتر سید علی مفاخریان شهردار منطقه با حضور در محله امامزاده عبدالله از دو طرح مصوب محله شامل طرح توسعه آستان امامزاده­‌گان عبدالله و زید (ع) و طرح امتداد بزرگراه یادگار امام، بازدید کردند و چالش­‌های املاک و معابر منتهی به این طرح­‌ها را از نزدیک مورد بررسی قرار دادند.

دکتر نژاد بهرام و دکتر مفاخریان پس از حضور و زیارت در آستان مقدس امامزاده‌­گان عبدالله و زید (ع) از املاک واقع در طرح توسعه آستان که به دلیل قرار گرفتن در طرح از نوسازی یا فروش بازمانده‌اند بازدید کردند و در ادامه به گفتگو با شهروندان پیرامون مشکلاتشان پرداختند.

شهردار منطقه ۹ و دکتر نژاد بهرام، پس از گفتگو با شهروندان در سطح محله، در دفتر خدمات نوسازی بافت فرسوده در خیابان سی متری جی، حضور پیدا کردند و  به بررسی راهکارهایی برای مسائل و مشکلات موجود پرداختند.

دکتر مفاخریان با تقدیر از حضور دکتر نژاد بهرام در منطقه و دغدغه‌­شان نسبت به رفع مشکلات مردم، محله امامزاده عبدالله را یکی از محلات محروم شهر تهران دانست و افزود: امیدواریم با پیگیری‌هایی که در خصوص ساماندهی املاک واقع در طرح محله امامزاده عبدالله انجام می‌شود زمینه‌هایی برای رونق محله و تحول در سطح منطقه فراهم شود.

شهردار منطقه ۹، با اشاره به اهمیت اجرای فعالیت‌های مشوق برای شهروندان در جهت نوسازی و بهسازی بافت­‌های فرسوده، حمایت اعضای محترم شورای اسلامی شهر و مشارکت مردم را در ایجاد فضای همدلی در منطقه و تلاش برای رفع مشکلات و رسیدن به منطقه‌­ای شکوفا و بانشاط موثر دانست.
دکتر نژاد بهرام در ادامه با اشاره به سوابق درخشان دکتر مفاخریان در شهرداری تهران بر لزوم اطلاع رسانی به شهروندان در خصوص برنامه­‌ها و فعالیت­‌های اجرایی ِ مختلف تاکید کرد و افزود: مردم باید بدانند مجموعه مدیریت شهری با بکارگیری افراد متخصص درصدد است مشکلات آنها را رفع کند.

این عضو شورای شهر با اشاره به اهمیت استفاده از پتانسیل موجود در دفاتر خدمات نوسازی بافت فرسوده در جهت برنامه‌ریزی و پیگیری طرح‌ها و اقدامات فرهنگی و اجتماعی، ابراز امیدواری کرد با تلاش بیش از پیش فضای مناسب‌تری در راستای افزایش اعتماد و همکاری دوجانبه میان مردم و شهرداری، جهت رفع مشکلات محلی ایجاد شود.

در این جلسه، پس از بحث و تبادل نظر، مقرر شد مکاتباتی از سوی منطقه با شورای شهر و شهرداری تهران در خصوص تغییر طرح توسعه ی آستان امامزاده٬ تصویب نهایی پوسته اجرایی خیابان‌های سادات و امامزاده (امتداد بزرگراه یادگار امام)، ارائه بسته­‌های تشویقی برای شهروندان در این خیابان‌ها و رهاسازی اراضی واقع در پادگان جی انجام شود، همچنین با برگزاری جلسات مشترک با نهادهای مرتبط با طرح امتداد بزرگراه یادگار امام، شهرداری منطقه ۱۰، شورای شهر، سازمان نوسازی شهر تهران و دفاتر خدمات نوسازی بافت فرسوده، زمینه­‌های رفع مشکلات موجود فراهم شود.

در جریان این بازدید حجت الاسلام و المسلمین وین تولیت آستان مقدس امام‌زادگان عبدالله و زید (ع) با تقدیر از انتخاب شایسته­‌ی دکتر مفاخریان از سوی شهردار تهران، خواستار رسیدگی به مشکلات زائرین و همسایگان آستان شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا