شورای شهر

پاسخ رییس کمیته ایمنی شورا به انتقادات حافظی

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین لازم است در ابتدا عرض کنم دکتر سید حسن سید موسوی- عضو هیات علمی دانشگاه و صاحب نظر در حوزه تشعشع امواج هستند، که در این تحقیق به دلیل بین بخشی بودن به عنوان مشاور فنی حضور داشتند و دعوتشان به جلسه رسمی و علنی شورای شهر جهت توضیح و تشریح ماهیت فنی امواج الکترومغناطیسی و انجام یک نمونه اندازه گیری مشابه شرایط تحقیق بود . هدف از حضور ایشان صرفا آشنایی جنابعالی و سایر همکاران با نحوه اجرا و دقت دستگاه اندازه گیری در یک نقطه از جغرافیای شهر تهران ( شورای شهر) از نظر میزان تشعشع امواج الکترومغناطیسی و فاصله آن تا سطح استاندارد معرفی شده توسط سازمان بین المللی حفاظت از اشعه بود و ایشان هیچ نقشی در اندازه گیریهای تحقیق نداشته و اسناد آن به صورت کتبی از دستگاه ناردا استخراج می شده است. دستگاه NARADA  تنها دستگاه کالیبر شده مورد تایید سازمان انرژی اتمی بوده، که منحصرا در اختیار شرکت همراه اول است.

در ابهام دوم اگرچه این تحقیق از ارزش علمی بالایی برخوردار است اما به دلیل ماهیت فنی کار نیازمند صرف هزینه و اعتبار ویژه ای خارج از اعتبارات پژوهشی قانونی دانشگاه شهید بهشتی نبود.

اما جناب دکتر حافظی برای اینکه بتوانیم تحقیق علمی که با پشتوانه اساتید برجسته دانشگاهی کشور به پایان رسیده را نقد علمی کنیم ضروری است با استدلال و پشتوانه های علمی به ساختار تحقیق ( متدولوژی ، ابزار، پرسشنامه ، چهارچوب، تجزیه و تحلیل و یا آزمون های دقیق آماری) ایراد وارد کنیم. این گونه قضاوت های غیر اصولی و صرفا رسانه ای در فضای علمی و دانشگاهی جایگاهی ندارد. قابل ذکر است صاحب این تحقیق تنها شخص حقیقی اینجانب نبوده بلکه آنچه که شما آنرا فاقد ارزش علمی دانسته اید با حضور اساتید راهنمای گرانقدری همچون دکتر ملک افضلی و دکتر رمضان خانی، خانم دکتر رمضانی تهرانی ، خانم دکتر سیمبر، دکتر سید موسوی و خانم دکتر رشید و دهها شخصیت علمی دیگر که حضورشان اعتبار جامعه پزشکی است، بوده است. امروز بین من و شما یک صندلی بیشتر فاصله نیست اگر هر گونه ابهام علمی و پژوهشی برای شما باقی مانده است با کوچکترین اشاره ای قبل از اینکه از اصحاب رسانه دعوت کنیم و تیتر جنجالی برای مطالعات علمی ترتیب دهیم می توانیم دور یک میز با هم نشست علمی داشته باشیم.

این اقدام شما مرا به یاد جمله ارزشمند و زیبای استاد شهید مطهری انداخت که فرمودند علت انحطاط مسلمین در طول دهه های اخیر مربوط به قضاوت های سریع و بدون مطالعه است. ان شاء الله با قدری تامل و تحقیق بیشتر به قضاوت بنشینیم تا نسل آینده را در مسیر صحیح هدایت کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا