شورای شهرصفحه اصلی

محدودیت ارتفاع شهرری را مانند جماران لغو کنید

خلیل آبادی گفت: میراث فرهنگی همان محدودیت ارتفاعی را که در جماران لغو کرد، در شهرری هم اجرا کند.

به گزارش شوراآنلاین، حسن خلیل آبادی عضو شورای شهر تهران با اشاره به طرح توسعه حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در شهرری گفت: طرح توسعه حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در کمیسیون ماده ۵ است و از اعضای این کمیسیون تقاضا داریم هر چه زودتر این طرح را تصویب کنند، تا مردمی که در اطراف آنجا سکونت دارند، از بلاتکلیفی خارج شوند.

وی با اشاره به محدودیت‌هایی که برای ارتفاع ساخت و ساز در اطراف حرم وضع شده است، افزود: بافت مسکونی اطراف حرم به شدت فرسوده است و چون ساخت و ساز با محدودیت‌های موجود صرفه اقتصادی ندارد، کسی اقدام به نوسازی ملک خود نمی‌کند و روز به روز این فرسودگی افزایش می‌یابد و سیما و منظر این محدوده را زشت‌تر می‌کند.

عضو شورای شهر تهران گفت: مانع اصلی نوسازی قوانین میراث فرهنگی است که به کسی اجازه نمی‌دهد در آن محدوده بیشتر از ۱۰.۵ متر ارتفاع بسازد، اما اگر این محدودیت به ۱۲ متر برسد، در این صورت بدون اینکه آسیبی به چشم انداز حرم برسد، صاحبان املاک می‌توانند با داشتن توجیه اقتصادی اقدام به نوسازی ملک خود تا ۴ طبقه کنند.

خلیل آبادی با اشاره به لغو محدودیت ارتفاع در جماران ادامه داد: چرا میراث فرهنگی برای ساخت ملک از ما بهترون در جماران، محدودیت ارتفاع را لغو کرد، اما در شهرری این کار را نمی‌کند؟ لذا درخواست دارم همان لغو محدودیت ارتفاع را که در جماران اعمال کردند، در شهرری هم اعمال کنند، ضمن اینکه ما لغو کامل محدودیت ارتفاع را نمی‌خواهیم، زیرا با صدور جواز تا ۱۲ متر هم مشکل مردم حل می‌شود.

عضو شورای شهر تهران گفت: ادامه وضع موجود سبب می‌شود تا بر خلاف زیبایی که در داخل حرم به خاطر آیینه کاری و معماری آن شاهد هستیم، در خارج از حرم شاهد فضایی مخروبه و تاریک و ترسناک باشیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا