شورای شهر

راه اندازی کانال ارزیابی شورایاران

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین   مرتضی طلایی، با تاکید بر اینکه به دنبال برگزاری انتخابات دوره چهارم شورایاری ها تلاش شده است تا جایگاه شورایاری ها به کارآمدی لازم برسد و ارتقا یابد، تصریح کرد: آنچه که می تواند موجب رشد و بالندگی این نهاد محلی و مردمی شود برنامه ریزی های کلان و خرد است که امروز تحقق یافته است

وی با اشاره به اینکه در این مسیر نخست شرایطی فراهم کردیم که تمام اعضای شورایاری ها بتوانند به صورت تشکیلاتی و سیستمی از طریق اتوماسیون با ستاد شورایاری ها در ارتباط باشند، افزود: این نوع از ارتباط، ارتباطی تمام وقت و هوشمند برای تک تک اعضای شورایاری ها با ستاد مرکزی است. در این راستا سیستم ارزیابی عملکرد نیز ایجاد کردیم که از طریق آن بتوانیم تک تک شورایاری ها در هر محله این امکان را داشته باشند که بر اساس طرح مشخص شده عملکردها را رصد کنند.

وی با بیان اینکه این اقدام در نوع خود بسیار کارآمد و جدید است، خاطر نشان کرد: شورایاران برای اولین بار از یک کانال ارزیابی برخوردارند که می توانند از طریق آن ظرفیت و توانمندی ها و موفقیت شورایاری ها را در اندازه محلات ارزیابی کنند. به طوری که این ساختار نظام مند شرایط تعامل و برقراری ارتباط از بالا به پایین و بالعکس با ساختار هیات رئیسه مناطق و محلات را فراهم می کند.

طلایی افزود: همچنین تلاش کردیم با تشکیل کارگروه های تخصصی از تمامی متخصصانی که مدارک تحصیلی فوق لیسانس و دکترا دارند، کارگروه هایی متناسب با کمیسیون های شورای شهر تهران تشکیل دهیم که بتوانند در کنار مشورت دادن به شورایاران محلات، در تصمیم گیری های ستاد مرکزی شورایاری ها نیز نقش داشته باشند. در واقع این کارگروه ها تسهیل گران تصمیم گیری ها هستند.

نایب رئیس شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه روند کنونی شورایاری ها شرایط جدید و توان مضاعفی برای شهر تهران فراهم کرده است، متذکر شد: امروز به مرحله ای رسیدیم که ستاد شورایاری ها از یک نظام و انسجام درونی برقرار است. در این زمینه نیز بر اساس آئین نامه ستاد شورایاری ها تلاش کردیم که در انتخابات کنونی روسایی هرچه کارآمدتر، موثرتر و موفق تر برای ادامه راه شورایاری ها منتخب شوند چراکه روند کار شورایاران روز به روز سخت تر می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا