سیاسی

اظهارات وزیر اطلاعات در مجلس

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین  علوی در جمع نمایندگان مجلس با اشاره به سی‌امین سال تأسیس وزارت اطلاعات، گفت: وزارت اطلاعات بر اساس رهنمود‌های رهبری و با استراتژی تجهیزات امنیتی پاسخ داده و خواهد داد. این وزارتخانه همواره در سطح عملیاتی، راهبردی و تاکتیکی با رویکرد واقع‌بینانه و با در نظر گرفتن مسائل امنیتی توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) را وضعیت را رصد کرده و امنیت را در کشور محقق کرده است.

وزیر اطلاعات با طرح این مسأله که بیان جزئیات این موارد به لحاظ امنیتی ممکن نیست، بخشی از خلاصه عملکرد وزارت اطلاعات را در دو بخش توضیح داد و افزود: در شناسایی و پیشگیری اقدامات بسیار زیادی صورت گرفته که اشراف بر فضای تبادل اطلاعات و تحرکات دشمن به گونه‌ای بوده که فرصت هرگونه حرکتی از دشمن را سلب کرده و اشراف اطلاعات به تمام معنا موجود است الا آن‌جایی که اطلاع‌رسانی وزارت اطلاعات مورد توجه قرار نگرفته که در این جا ممکن است آسیب‌هایی متوجه شده باشد اما وزارت اطلاعات در جهت این آسیب‌زدایی نیز اقداماتی انجام می‌دهد.

وی با اشاره به اطلاع‌رسانی به مسئولان و ایجاد فضایی هم‌افزا و یکپارچه در برخورد با تهدیدها گفت: طبق اسناد و نامه‌هایی که همراه اینجانب است وزارت اطلاعات به موقع گزارش‌های جامع و کارآمدی را در زمینه تهدیدها به مسئولین داده است، از جمله قبل از تحرک گروهک خودخوانده جیش‌العدل در مرزهای جنوب شرق وزارت اطلاعات، اطلاعات مورد نیاز را به مسئولان استانی داد و حتی هشدارهای لازم درباره اهداف عملیاتی آنها نیز داده شد.

علوی شناسایی مواضع و پایگاه‌های دشمن و چالش‌ها و ضعف‌های برخورد با تهدیدات گروهک‌ها و اقدام به رفع آنها را نیز از جمله اقدامات وزارت اطلاعات عنوان کرد.

وی در ادامه با اشاره به خنثی کردن عملیات‌های دشمن، افزود: موارد بسیار زیادی از این موارد وجود دارد از جمله کشف و خنثی‌سازی دو جلیقه انفجاری که برای انفجار در روز قدس در دو استان کشور تهیه شده بود و مورد شناسایی سربازان گمنام امام زمان (عج) قرار گرفت. اگر این کشف نبود توجه می‌فرمایید که چه فاجعه‌ای بوجود می‌آمد.

به گزارش ایسنا، بخش دوم فعالیت‌های وزارت اطلاعات که علوی به آن اشاره کرد،‌ اقدامات درگیرانه با دشمن بود.

او گفت: دستگیری عناصر دست نشانده ضدانقلاب و شرور از جمله شناسایی و دستگیری هسته‌ها و تیم‌های مرتبط با تکفیری‌ها و دستگیری بیش از ۱۳۰ نفر از عوامل آنها جزو مواردی است که انجام شده.

 

او افزود: وارد کردن ضربات غیرقابل جبران به گروهک‌های شرور و از هم پاشیدن تعدادی از آنها در شرق و غرب از جمله گروهک الفرقان و کشف و خنثی سازی محموله‌های سنگین انفجاری که قرار بود در یکی از شهرهای پرجمعیت مقدس منفجر شود و آزادسازی دو گروگان که یکی از آنها شمشیرباز بین‌المللی بود نیز قابل توجه است.

 

وزیر اطلاعات به معدوم نمودن سران برخی از گروهک‌ها در شرق و غرب کشور نیز اشاره کرد و افزود: امروز دشمن با تمام وجود می‌داند که در هیچ نقطه‌ای از چشمان بیدار و هشیار سربازان گمنام امام زمان (عج) مصون نیست و پنجه پرتوان آنها در هر نقطه‌ای در گلویش فرو رفته و آرامش را از آنها سلب کرده و فرصت دسیسه را از آنها گرفته است.

 

علوی در پایان این بخش از صحبت‌های خود به کشف اسلحه و مهمات از جمله جلیقه‌های انفجاری و تجهیزات و امکانات ارتباطی گروهک‌های شرور نیز اشاره کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا