سیاسی

جامعه جهانی به معیشت جایگزین در مناطق اصلی کشت و تولید مواد مخدر توجه کند

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین حسن روحانی رئیس جمهور و رئیس ستاد مبارزه با مواد مخدر به مناسبت روز جهانی مبارزه با مواد مخدر پیامی صادر کرد.

این پیام توسط عبدالرضا رحمانی فضلی، دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر امروز در حضور جمعی از مسئولان لشکری و کشوری و همچنین سفرا و مقامات نظامی کشورهای دیگر در سالن همایش‌های صدا و سیما قرائت شد.

متن این پیام به شرح زیر است.

روز جهانی مبارزه با مواد مخدر فرصتی مغتنم برای گسترش و جلب حمایت عمومی علیه آسیب‌های ویرانگر مواد مخدر و همچنین ارائه راهکارهای کارساز در پیکار بی‌امان و همه‌جانبه با این معضل بزرگ اجتماعی است.

متاسفانه جوانان که نیروی مولد و پشتوانه توسعه آینده به شمار می‌آیند، جز اولین قربانیان این سوداگری مرگ‌بار هستن.

کشور ما به واسطه همجواری با کشوری که اصلی‌ترین منشاء کشت و تولید و به تبع آن فعالیت مجرمان جرایم سازمان‌یافته و فرامرزی، در معرض بیشترین خسارات انسانی و عواقب مخرب ناشی از قاچاق و اعتیاد قرار دارند.

هم اکنون جمهوری اسلامی ایران به موازات اقدامات و تدابیر مقابله‌ای با بهره‌گیری از ظرفیت‌های علمی بومی و جلب مشارکت حداکثری سازمان‌های مردم‌نهاد، برنامه‌های فراگیر پیشگیری، درمان و کاهش این آسیب را در دست اجرا دارد، بیش از ۸۵ درصد اقدامات توسط این سازمان‌ها انجام می‌گیرد که می‌تواند الگوی مناسب برای دیگر کشورها باشد.

شعار روز جهانی مبارزه با مواد مخدر در سال ۲۰۱۵، این است که «بیایید با هم زندگی، جامعه و هویتمان را عاری از مواد مخدر سازیم»، امید است با عنایت به این شعار و همسو با سیاست و رویکرد اجتماعی‌شدن مبارزه با مواد مخدر که از سوی جمهوری اسلامی ایران در حال اجراست با همت عمومی بتوانیم گام‌های اساسی‌تری برای داشتن جهانی عاری از مواد مخدر برداریم.

ضرورت دارد تا جامعه جهانی به ویژه نهادهای بین المللی در تعیین سیاست‌ها و تنظیم برنامه‌ها موارد ذیل را مد نظر قرار دهند:

۱-توجه به معیشت جایگزین در مناطق اصلی کشت و تولید با حمایت جامعه جهانی

۲-همکاری مستمر جهت جلوگیری از ورود درآمدهای نامشروع حاصل از قاچاق مواد مخدر به سیستم‌های مالی بین‌المللی

۳- تحقق اصل مسئولیت مشترک با مساعدت‌های سنگین و تجهیزاتی به کشورهای در مسیر ترانزیت و مبادله اطلاعات عملیاتی

۴-انتقال تجارب جمعی در زمینه کاهش تقاضا و کاهش آسیب مواد مخدر

با گرامیداشت یاد و خاطره بیش از ۳ هزار و ۷۰۰ شهید و ۱۲ هزار جانباز دلاور کشورمان در این پیکار خطیر و ادای احترام به تمام کسانی که در سراسر جهان در این مسیر جان خود را فدا کرده‌اند از برگزارکنندگان این مراسم و تمامی دست‌اندرکارانی که با همتی بلند در این نهضت انساندوستانه در تلاش هستند تشکر و قدردانی می‌کنم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا