مدیریت شهری

برنامه شهرداری تهران برای کاهش ۱۵ درصدی مصرف شن و ماسه در زمستان

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین مهندس مجتبی عبدالهی با بیان این مطلب افزود: هیچ کجای دنیا استفاده از شن و نمک برای جلوگیری از یخ زدگی معابر ممنوع نیست اما در راستای حفظ محیط زیست باید میزان مصرف آن کاهش یابد، شورای شهر تهران نیز طی مصوبه ای تاکید کرده که باید هرساله ۱۵ درصد از میزان مصرف شن و نمک کاسته شود.

وی با بیان اینکه جایگزینی محلول های مناسب و استاندارد به جای شن و نمک در دستور کار قرار دارد گفت: ما با دانشگاه تبریز و تهران قرار دادی منعقد کردیم تا نسبت به تولید محلول سی ان ای اقدام شود و بتوانیم از این محلول برای جلوگیری از یخ زدگی معابر در فصل زمستان و هنگام بارش برف و باران جلوگیری شود.

معاون شهردار تهران تاکید کرد:یکسری ماشین آلات جدید محلول پاش نمک اشباع شده نیز سفارش داده ایم تا بتوانیم میزان مصرف شن و نمک را در زمستان امسال کاهش دهیم.

وی با بیان اینکه هرساله ستاد استقبال از زمستان در تمام مناطق تشکیل می شود گفت: از ماه آبان تیم های ویژه ای برای استقبال از زمستان تشکیل می شوند تا با آغاز سرما و بارش ها با آمادگی ۱۰۰ درصدی در سطح شهر فعال شوند و از بروز هرگونه مشکل مانند آبگرفتگی معابر و یا یخ زدگی و انسداد معبر ها جلوگیری شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا