شورای شهر

امکان زنده خارج کردن محبوسان پلاسکو وجود داشت/خطری که اهالی منطقه ۱۲ را تهدید می کند

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین محمد حقانی گفت: شهرداری تهران پس از حادثه پلاسکو مجبور شد زمین ۷ هکتاری در منطقه ۱۲ را برای تخلیه پسماندهای حادثه پلاسکو در نظر بگیرد و برای این کار زمین مناسب دیگری در اختیار شهرداری نبود.

 

وی افزود: متاسفانه این زمین در وسط شهر تهران واقع شده و به دلیل آلودگی های شدید، شهروندان منطقه به شدت از این موضوع ناراضی هستند.

 

رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به تخلیه آوار ساختمان پلاسکو طی ۹ روز اظهارکرد: شهرداری تهران در شرایطی کار آوار برداری ساختمان پلاسکو را طی ۹ روز به اتمام رساند که اگر این روند با سرعت بیشتری طی می شد، می توانستیم امیدوار باشیم که در روزهای ابتدایی حادثه، افرادی زنده از زیر آوار خارج شوند.

 

حقانی در خصوص دپوی ضایعات آوار ساختمان پلاسکو و انتقال آن به " آراد کوه" برای امحا، تصریح کرد: هنوز از ضایعاتی که در منطقه ۱۲ دپو شده است، حرارت بلند می شود و در این شرایط خطر آزبست هنوز مردم منطقه ۱۲ را تهدید می کند.

 

وی در رابطه با زمان در نظر گرفته شده برای انتقال کامل ضایعات حادثه پلاسکو به آراد کوه خاطرنشان کرد: شهردار منطقه ۱۲ این قول را داده که تا روز ۲۸ بهمن ماه ضایعات حادثه پلاسکو را به طور کامل از منطقه خارج و به آراد کوه منتقل کند.

 

رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر لزوم بهره مندی از نظرات کارشناسان در امحا ضایعات آوار حادثه پلاسکو اظهارکرد: کارشناسان باید روش امحا را تعیین کنند زیرا در میان ضایعات، بقایای انسانی نیز وجود داشته و از این بابت خطرناک است. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا