شورای شهر

جوابیه فارس به ادعای رحمت الله حافظی

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین چندی قبل خبری با عنوان «رد پای حافظی در پرونده سهام‌ هزار میلیاردی پالایشگاه/ بلاتکلیفی سرنوشت سهام نفتی وزارت بهداشت» در فارس منتشر شد.

ماجرا از این قرار است که چند وقت پیش، خبرگزاری در جریان پالایشگاه‌داری وزارت بهداشت قرار گرفت و آنطور که مشخص شد، ۱۵ درصد از سهام پالایشگاه اصفهان در دولت گذشته توسط رئیس جمهور وقت به وزارت بهداشت واگذار شده تا این وزارتخانه از محل فروش آن، بدهی‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور را در اسرع پرداخت کند.

طی انتشار این گزارش نیز مدارک جدیدی به دست خبرنگار فارس رسید که جزئیات بیشتری از پرونده پالایشگاه‌داری وزارت بهداشت را روشن کرد. البته بخش عمده‌ای از این مشکلات و تخلفات در دولت کنونی صورت گرفته است، اما نقاط تاریکی نیز در دولت‌های گذشته وجود دارد که سعی شد طبق اصول حرفه‌ای به آنها نیز پرداخته شود و یک جانبه دولت یازدهم متهم نشود.

طبق این اسناد، رحمت‌اله حافظی عضو کنونی شورای شهر و معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت دولت نهم با حکم وزیر بهداشت وقت، مسئول فروش سهام پالایشگاه اصفهان می‌شود تا ظرف مدت کوتاهی معادل ریالی آن را به وزارت بهداشت باز گرداند، اما این سهام فروخته نشد و مشخص نیست اصل و سودش در چه مسیری هزینه شده است.

خبرنگار فارس در این گزارش دو موضوع را از حافظی پرسیده و به عنوان یک مطالبه عمومی مطرح کرد:

نخست اینکه «رحمت‌اله حافظی نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت وقت می‌شود تا ظرف یک هفته سهام را فروخته و مطالبات کارکنان این وزارتخانه را پرداخت و از وضعیت بحرانی خارج کند.» به چه دلیل دکتر حافظی  از این کار امتناع می‌کند و دیون فوق باقی می‌ماند و سود حاصله از گردش مالی اصل و سود این سهام چقدر است و بر اساس کدام قانون و نظارت در کجا هزینه شده است؟»

موضوع دوم نیز اینکه، طی قرار داد دیگری رحمت‌اله حافظی نماینده وزارت بهداشت و محمود محمدی به عنوان نماینده شرکت تعاونی معرفی می‌شود که مسئولیت تعیین تکلیف این سهام‌ها و انتقال سریع معادل ریالی آن به وزارت بهداشت را برعهده دارند. البته شایعاتی درباره ارتباط نزدیک حافظی و محمدی نیز به گوش می‌رسد.» آیا حافظی این رابطه فامیلی را تائید می‌کند یا خیر؟

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا