شورای شهر

تمدید ریاست چمران در شورای عالی استانها/ترکیب هیات رئیسه سال آخر دوره چهارم

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین صبح امروز(پنج شنبه) سی و پنجمین اجلاس عمومی شورای عالی استانها در محل همیشگی خود ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی با ۲ دستور کار پیرامون انتخاب هیات رئیسه سال آخر دوره چهارم و بررسی طرح پاسخگوئی مدیران اجرایی کشور فقط با غیبت یک عضو و حضور ۷۴ نفر آغاز شد.

در این اجلاس بعد از سخنان مهندس مهدی چمران رئیس شورای عالی استانها دستور اول که انتخاب هیات رئیسه بود قرائت شد و مهدی چمران و غلامرضا بصیری پور برای ریاست شورای عالی استانها اعلام آمادگی کردند و برگه های رای بین ۷۴ عضو شورای عالی تقسیم شد.

در ادامه سخنان کوتاهی از سوی غلامرضا بصیری پور و مهدی چمران که بیشتر پیرامون همدلی و تعامل و مطرح نبودن برد و باخت بود، مطرح شد و برگه های رای جمع آوری شد و با اعلام عباس محمد صالحی نماینده استان اصفهان که به جایگاه هیات رئیسه رفته بود  مشخص شد از ۷۴رای ماخوذه ۵۰ تن از اعضا به مهدی چمران رای داده اند؛ براین اساس وی در مقابل ۲۳ رای غلامرضا بصیری پورمجدد موفق به کسب جایگاه ریاست شورای عالی استانها شد.

پس از مشخص شدن رئیس نوبت به انتخاب نائب رئیس رسید. فیروز آقائی نماینده چهار محال و بختیاری که در دوره سوم نیز به عنوان نائب رئیس انتخاب شده بود با جبار گوهری نماینده کرمانشاه در شورای عالی استانها به رقابت پرداختند که پس رای گیری مجددا آقائی با ۵۳ رای نائب رئیس شورای عالی استانها شد.

در ادامه احد چگینی از استان قزوین، کمال جوانمرد از استان کرمان، احمد چوپانی از استان کردستان و ایرج سلیمان زاده از آذربایجان غربی برای کسب پست سخنگو اعلام آمادگی کردند. پس از رای گیری چگینی ۲۷ رای، ایرج سلیمان زاده و احمد چوپانی مشترکا ۱۵ رای و کمال جوانمرد ۱۲ رای کسب کردند. 

بر اساس قانون نصف + ۱ انتخاب سخنگو به دوره دوم کشیده شد و  چگینی، چوپانی و سلیمان زاده برای باردیگر به رقابت پرداختند که با اعلام انصراف سلیمان زاده انتخابات بین ۲ تن دیگر انجام شد. پس از توزیع و اخذ رای بین اعضای شورای عالی احد چگینی با اختلاف ۶ رای و باکسب ۳۵ رای در مقابل ۲۹ رای چوپانی برای سومین سال پی در پی سخنگوی شورای عالی استانها شد.

درنهایت برای کسب منشی گری شورای عالی استانها ۱۳ تن از اعضا کاندیدا شدند. بر این اساس سید مقیم مقیمی ، بهنام کریمی گیکلو، عبادالله عیدی نیا ، مجید کلوانی، مسعود دهمرده، عباس محمدصالحی، ایرج رستم زهی، علی توافقی، ابراهیم محبی، ابولفضل امیراحمدی، ماشاالله سعادتمندفر، مصطفی طاهرزاده و خانم معصومه خلیل زاده به رقابت پرداختند.

پس از شمارش آرا انتخاب سید مقیم مقیمی، معصومه خلیل زاده با  38 رای و مسعود دهمرده با ۳۷ رای به علت رد شدن تعداد آرا از نصف حضورشان در هیات رئیسه قطعی شد و آقایان بهنام کریمی گیکلو، عبادالله عیدی نیا، ابراهیم محبی، ایرج رستم زهی، علی توافقی و ماشالله سعادتمندفر در دور دوم رقابت کردند که از این میان سه تن قرار بود انتخاب شوند.درنهایت علی توافقی با ۳۳ رای، ماشاءالله سعادتمند فرو عیدی نیا با کسب ۳۱ به عنوان منشیان هیات رئیسه انتخاب شدند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا