ورزشی

یازدهمی ایران در لیگ جهانی والیبال

به گزارش شورا‌آنلاین، دور مقدماتی لیگ جهانی پس از برگزاری ۹ بازی در طول سه هفته بامداد امروز (دوشنبه) به پایان رسید و تکلیف شش تیم صعودکننده به مرحله نهایی که با میزبانی کشور برزیل برگزار خواهد شد، مشخص شد.

در روز سوم از هفته پایانی دور مقدماتی لیگ جهانی ۲۰۱۷ شش دیدار برگزار شد. در مهمترین بازی تیم ملی ایران از ساعت ۱۹:۱۵ به مصاف روسیه رفت و در ادامه نتایج ضعیفش در هفته پایانی سه بر صفر مغلوب شد. شاگردان کولاکوویچ با شکست برابر آمریکا هیچ شانسی برای صعود به مرحله نهایی نداشتند و به همین دلیل با یک ترکیب جوان‌تر مقابل روس‌ها قرار گرفتند. با شکست برابر روس‌ها، ایران با سه برد و شش باخت و کسب هفت امتیاز در لیگ جهانی ۲۰۱۷ به عنوان یازدهم در بین دوازده تیم دست یافت. روسیه هم با کسب پنج برد و چهار باخت و کسب ۱۴ امتیاز خود را به رتبه چهارم رساند و به مرحله نهایی صعود کرد. ایتالیا تنها تیمی بود که پائین تر از ایران قرار گرفت.

ست‌های بازی با نتایج ۲۴ بر ۲۶، ۱۸ بر ۲۵ و ۱۸ بر ۲۵ به پایان رسید.

در نخستین بازی روز سوم بلژیک میزبان فرانسه بود و امیدوار بود با پیروزی در این بازی به دور نهایی صعود کند اما فرانسوی‌ها اقتدار خود را نشان دادند و در سه ست پیاپی شاگردان ویتال هنین را از پیش‌رو برداشتند.

خروس‌ها با این پیروزی شیرین، ۲۵ امتیازی شدند و با هشت برد و یک باخت به عنوان صدرنشین به مرحله فینال صعود کردند. بلژیک هم که امسال بسیاری از تیم‌های قدرتمند جهان را شگفت‌زده کرده بود با شکست مقابل فرانسه شانس صعود به دور نهایی را از دست داد و در پایان با چهار برد و پنج باخت و کسب ۱۴ امتیاز و تنها به دلیل معدل کمتر نسبت به آمریکا در جایگاه هفتم ایستاد.

ست‌های این بازی با نتایج ۲۱ بر ۲۵، ۱۶ بر ۲۵ و ۱۶ بر ۲۵ به پایان رسید.

 

اما در حساس‌ترین بازی هفته سوم دو تیم آمریکا و لهستان رودرروی هم قرار گرفتند. هر دو تیم در صورت پیروزی از شانس بسیار بالایی برای صعود برخوردار بودند. در پایان لهستان با وجود آنکه از حمایت پرشور هوادارانش بهره می‌برد نتوانست حریف آمریکا شود و سه بر یک بازی را واگذار کرد و در مقابل دیدگان تماشاگران خودی از صعود به فینال لیگ جهانی باز ماند.

شاگردان جان اسپیرو با کسب سه امتیاز شیرین در تعداد برد و امتیازات با بلژیک مساوی شدند (هر دو چهار برد و پنج باخت) اما به دلیل معدل پوئن بهتر توانستند به عنوان ششمین تیم جواز حضور در مرحله نهایی را کسب کردند.

تیم ملی لهستان با هدایت مربی جدید خود فردیناندو دجورجی در لیگ جهانی ۲۰۱۷ چهار پیروزی و چهار شکست را تجربه کرد و با کسب ۱۲ امتیاز به عنوان هشتم دست یافت. ست‌های بازی آمریکا و لهستان با نتایج ۲۹ بر ۳۱، ۲۵ بر ۱۷، ۲۷ بر ۲۵ و ۲۵ بر ۲۰ به پایان رسید.

 

در دیگر بازی، دو تیم از پیش صعود کننده صربستان و برزیل از ساعت ۲۳:۴۰ به مصاف هم رفتند. نتیجه این بازی تاثیری بر حضور تیم‌ها در مرحله نهایی نداشت زیرا برزیل به عنوان میزبان دور نهایی و صربستان هم به دلیل کسب امتیازات لازم تا پیش از این بازی خود را در فینال می‌دیدند.

سلسائو برای نشان دادن اقتدار خود از همان ابتدا عرصه را بر مدافع عنوان قهرمانی تنگ کردند و در پایان با ارائه یک بازی برتر سه بر یک صربستان را شکست دادند و توانستند جایگاه دومی شاگردان گربیچ را پس بگیرند.

برزیل و صربستان هم دو با شش برد و سه باخت را در پایان دور مقدماتی به دست آوردند اما شاگردان دال زاتو با ۱۹ امتیاز دوم شدند و صربستان با ۱۸ امتیاز به عنوان سوم رسید.

 

در آخرین بازی دور مقدماتی لیگ جهانی آرژانتین با هدایت خولیو ولاسکو رودرروی بلغارستان قرار گرفت. آرژانتینی‌ها با توجه به نتایج اخیرشان شانسی برای صعود نداشتند اما در سوی دیگر بلغارها که پس از سال‌ها دوباره تیمی قدرتمند را روانه مسابقات کرده بودند می‌توانستند با پیروزی در این بازی امیدهای خود را برای حضور در مرحله نهایی زنده نگه دارند.

در پایان بلغارستان حریف افکار تاکتیکی ولاسکو نشد و سه بر یک نتیجه را واگذار کرد. آرژانتین با کسب دومین پیروزی خود در هفته سوم با سه برد و شش باخت توانست یازده امتیاز را کسب کند و بالاتر از ایران در رده دهم قرار گیرد. بلغارستان هم با چهار برد وپنج باخت ۱۰ امتیازی باقی ماند و به عنوان نهم دست یافت.

ست‌های بازی با نتایج ۲۵ بر ۱۶، ۲۵ بر ۲۱، ۲۳ بر ۲۵ و ۲۵ بر ۱۹ به سود آرژانتین پایان یافت.

پس از برگزاری بازی‌های دور مقدماتی تیم‌های زیر به مرحله نهایی راه یافتند:

۱ـ فرانسه

۲ـ برزیل

۳ـ صربستان

۴ـ روسیه

۵ـ کانادا

۶ـ آمریکا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا