استان

علت استعفای هیأت عالی نظارت بر انتخابات شوراها در آذربایجان‎شرقی

به گزارش شورا‌آنلاین، سلمان خدادادی اظهار کرد: هیأت عالی نظارت استان از سه نفر تشکیل شده بود که پس از بررسی دوباره‎ صلاحیت‎ها توسط هیات مرکزی نظارت بر انتخابات و احراز صلاحیت برخی دیگر، این هیأت تصمیم به استعفا گرفت؛ چرا که هیأت نظارت بر انتخابات استان در برابر رأی مردم و صیانت از آن مسئول است. 

وی افزود: تمامی دستگاه‎های اجرایی و مسئول در رابطه با انتخابات و تایید صلاحیت‎ها از سه ماه گذشته تا کنون نهایت تلاش خود را در این رابطه به کار گرفته‎اند تا حقی از کسی ضایع نشود و افرادی که واقعاً صلاحیت دارند، تایید شود. 

وی تصریح کرد: هم‌چنین هیأت نظارت استان جلسات متعددی را برگزار کرده و اسناد و مدارک مستندی نیز دال بر تایید صلاحیت یا عدم تایید کاندیداها جمع آوری کرده بود که برای تایید افراد کافی بود. 

خدادادی با بیان این که بیشترین تعداد تایید شدگان کاندیداهای شورا در استان ما بود، گفت: ۹۶.۶  درصد از کاندیدهای شورا، در استان ما تایید شده بودند و آنانی که تایید نشده بودند به صلاح خودشان و به صلاح مردم بود که تایید نشوند و این در حالی است که هیأت مرکزی نظارت بدون بررسی سوابق و پرونده‎هایی که در هیأت نظارت استانی بود، سایر افراد را نیز تایید کردند.  

وی ابراز عقیده کرد: به صراحت می‎توان گفت در تأیید افرادی که در بررسی مجدد احراز صلاحیت شده‎اند، عدالت، مر قانون، شرع و عرف و فقه رعایت نشده است و از این رو هیأت عالی نظارت بر انتخابات استان تصمیم به استعفا گرفتند تا در این تصمیم اشتباه شریک نشوند. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا