اجتماعی و فرهنگی

تعامل رادیو و پلیس برای کاهش سوانح جاده‌ای در نوروز

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین نشست مشترک نسرین آبروانی معاون صدای رسانه ملی و سردار مهری رییس پلیس راهور ناجا و هیات همراه با هدف بررسی راهکارهای تعامل و همکاری بیشتر میان این دو مجموعه به ویژه در ایام نوروز ۹۵، با حضور جمعی از مدیران رادیو در سالن جلسات معاونت صدا برگزار شد.

معاون صدا در ابتدای این نشست ضمن عرض خیر مقدم به سردار مهری و هیات همراه وی گفت: نظر به اهمیت وضعیت راه‌ها، امنیت و ترافیک جاده ها به ویژه در ایام نوروز ۹۵، ۱۱ شبکه به این مقوله پرداخته اند و در این حوزه وارد شده اند.

وی در ادامه با بیان اینکه مقوله امنیت به معنای آرامش است افزود: خوشبختانه امنیتی که در برهه زمانی کنونی در کشور ما حاکم است، نشان از اقتدار جمهوری اسلامی ایران دارد که قطعاً هر یک از ما به تنهایی، جمعی و سازمانی در تأمین این امنیت نقش بسیار مؤثری داریم.

آبروانی از حوزه امنیت راه‌ها و ترافیک جاده ای به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های مهم امنیت یاد و خاطرنشان کرد: معاونت صدا در حوزه برنامه سازی برای اطلاع رسانی از وضعیت راه‌ها، توصیه‌های ایمنی، قوانین راهنمایی و رانندگی به ویژه ارتقاء فرهنگ ترافیک برنامه ریزی داشته و شبکه های رادیویی نیز به فراخور مأموریت خود در این زمینه با پلیس راهور همراهی کرده و همکاری خواهند داشت.

معاون صدا در ادامه تصریح کرد: در مناسبت های مختلف ملی، مذهبی و … رادیو و پلیس راهور تعامل و همکاری تنگاتنگی داشتند که اربعین امام حسین (ع) یکی از این مناسبت ها بود. با توجه به درپیش بودن ایام نوروز ۹۵ قطعاً تعامل میان این دو مجموعه برای داشتن نوروزی ایمن بیشتر خواهد شد.

آبروانی با اشاره به نقش پررنگ رادیو در حوزه اطلاع‌رسانی عنوان کرد: بخشی از اطلاع‌رسانی رادیویی، ذاتی کار رسانه است و جزو محتوای اصلی شبکه ها محسوب می‌شود. علاوه بر این اپلیکیشن (برنامه کاربردی) رادیو که قابل دریافت از نرم افزار بازار، iranseda.ir و … بوده و بر روی تلفن همراه نصب می‌شود، می‌تواند بهترین همراه برای مردم در ایام تعطیلات نوروز برای آگاهی از آخرین وضعیت راهها، جاده ها و آب و هوا باشد.

وی در پایان با بیان اینکه همه شبکه‌های رادیویی به ویژه رادیو پیام روزانه برای چند بار اخبار ترافیکی را پخش می‌کنند که این میزان در ایام نوروز دو برابر خواهد شد، خاطرنشان کرد: معاونت صدا با آمادگی کامل در حوزه ترویج اخلاق ترافیکی همراه شما خواهد بود. علاوه بر آن رادیو بهاران که رادیوی مناسبتی ایام نوروز است نیز در حوزه اطلاع رسانی از وضعیت راهها، ترافیک جاده ها و…. با پلیس راهور همکاری و تعامل ویژه ای خواهد داشت.

سردار مهری: نقش رادیو در ایام نوروز بسیار مهم و کلیدی است

در بخشی از این نشست سردار مهری، رییس پلیس راهور ناجا ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این جلسه مشترک گفت: ارتقاء فرهنگ ترافیک اولین هدف پلیس راهور در حوزه ترافیک است که صداوسیما به ویژه رادیو در این زمینه نقش بسیار پررنگ داشته و در زمینه فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در این عرصه به خوبی وارد عمل شدند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه رزمایش سراسری پلیس راهور برای ایام نوروز ۹۵ از ۲۵ اسفند ماه و با حضور همه ارگان‌ها در سراسر کشور آغاز می‌شود، افزود: سال گذشته با تعامل صداوسیما به ویژه رادیو دستاوردهای بسیار زیادی در ایام نوروز داشتیم که ان‌شاء‌الله این امر در سال جدید بهتر از سال‌های گذشته اتفاق بیفتد.

رییس پلیس راهور ناجا به نقش بسیار مهم و کلیدی رسانه رادیو در ایام نوروز به ویژه در جریان سفرهای نوروزی اشاره و خاطرنشان کرد: نقش رادیو در این ایام برای آگاهی مردم از وضعیت آب و هوا و جاده‌ها نقش بی‌بدیلی است و هیچ رسانه‌ای نمی‌تواند به اندازه رادیو در ایام نوروز نقش ایفا کند؛ بنابراین انتظار ما از معاونت صدا این است که بهتر از سال‌های گذشته این همکاری فی مابین را با پلیس راهور ناجا داشته باشد.

سردار مهری به ضرورت اطلاع‌رسانی و فرهنگ سازی از طریق روش‌ها، شیوه‌ها و نوآوری‌های جدید که جذب مخاطب بیشتر را در پی خواهد داشت اشاره و تصریح کرد: تخصص اطلاع رسانی با مجموعه معاونت صدا است و از آنجایی که نقش صدا در مقایسه با سیما در امر ترافیک به ویژه در سفرهای نوروزی مؤثرتر بوده و سهم بیشتری دارد، ان‌شاء‌الله با تدبیر معاون محترم صدا، مدیران رادیو، استفاده از کارشناسان مجرب و شیوه‌های جدید تبلیغاتی، شاهد کاهش حوادث و تصادفات جاده‌ای در نوروز ۹۵ بوده و بهار خوبی را آغاز کنیم.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا