اجتماعی و فرهنگی

برنامه‌های شهرداری برای پایتخت نشینان در هفته زمین پاک

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین  دکترعلی محمد شاعری، ضمن بیان این مطلب اظهارداشت: به مناسبت گرامیداشت روز جهانی زمین پاک، برنامه های گسترده ای طی یک هفته اخیر در تمامی مناطق شهر تهران اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به شعار همدلی با طبیعت برای زمین پاک افزود: برگزاری برنامه بسیج پاک سازی، راه اندازی جشنواره‌های آموزشی و فرهنگسازی در یکی از مبادی کوهستانی، رود دره ها، بوستانهای شهری و مکانهای شاخص زیست محیطی توسط هر یک از مناطق ۲۲گانه از جمله برنامه های پیش بینی شده است.

شاعری اضافه کرد:در تمامی سراهای محله نیز آموزش‌هایی در خصوص ضرورت داشتن زمین پاک و نحوه جلوگیری از آلوده شدن زمین و ورود آلاینده های زیست محیطی به درون خاک، تفکیک پسماند از مبداء، خودداری از ریختن زباله در معابر عمومی، جلوگیری از ریختن زباله در حاشیه رودخانه ها و کوهستان ، جلوگیری از ورود فاضلابهای خانگی، صنعتی و بیمارستانی به زمین و … صورت می گیرد.

وی به اهمیت حفظ فضای سبز و توسعه آن اشاره و بیان کرد: حفظ زیست گاههای طبیعی و انواع گونه های گیاهی و جانوری برای داشتن زمین پاک ضروری است.

شاعری به برنامه های هفته زمین پاک نیز اشاره و تصریح کرد: فردا مراسم پاکسازی معابر در کلیه مناطق اجرایی می شود که ازجمله آن می توان به رود دره دربند در منطقه یک اشاره کرد.

وی گفت: در این مسیر، کلیه دوستداران محیط زیست به جمع آوری زباله ها و فرهنگ سازی در این زمینه خواهند پرداخت.

شاعری اضافه کرد: به منظور ایجاد آگاهی و اطلاع رسانی به شهروندان و جلوگیری از تخریب محیط زیست، غرفه محیط زیست و دوستدار کوهستان در میدان سربند برپا و اقدام به توزیع کیسه‌های تجدید پذیر و بروشورهای آموزشی به شرکت کنندگان می کند و در پایان مراسم به شهروندانی که فعالیت بیشتری در اجرای طرح داشتند جوایزی اهدا می‌شود.

وی در خصوص مراسم اختتامیه سومین جشنواره محیط زیست مشکات نیز گفت: این مراسم روز شنبه ۵ اردیبهشت ماه در تالار ایوان شمس با حضور مدیران شهری و اعضای شورای شهر تهران برگزار می شود.

به گفته شاعری بیش از ۱۰۰ هزار اثر در زمینه پسماند، ساماندهی صنایع و فضای سبز شهری و … به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده که پس از انجام داوری ها به ۱۰۰ نفر جوایز ارزنده ای اهدا خواهد شد.

وی اضافه کرد: تقدیر، تشویق و ترغیب سازمانهای مردم نهاد فعال و شهروندان و مسئولان موثر در زمینه محیط زیست ،نصب بنر و اطلاع رسانی دقیق و شفاف به شهروندان در حوزه آلودگی های محیط زیست و خطرات ناشی از آن با استفاده از کلیه ظرفیت‌های شهرداری تهران و کنترل منابع آلاینده صنعتی و کارگاهی در محدوده شهر تهران و اخطار جدی به صنایع و کارگاههایی که استانداردهای لازم جهت دفع پساب، فاضلاب و سایر آلاینده های زیست محیطی را رعایت نمی کنند از دیگر محورهای پیش بینی شده برای هفته زمین پاک است.

بر اساس گزارش روابط عمومی ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، وی اظهار امیدواری کرد که با همکاری و تعامل سازنده بین مسوولان و شهروندان آرزوی داشتن آسمان آبی و زمین پاک تحقق یابد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا