شورای شهر

در حادثه انفجار همه مقصر هستیم؛ از من شورا تا شهرداری

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین محمد حقانی در  گفت و گو با خبرنگار شوراآنلاین و در خصوص جزییات حادثه انفجار محله شهران گفت:صحبت های زیادی در خصوص علل این حادثه مطرح ئشده اما طبق بررسی ها به نظر می رسد که لوله گاز نشتی داشته است و در اثر فرو نشست زمین این انفجار اتفاق افتاده است.

 

وی ادامه داد: من با مسولان مترو هم صحب کردم و آنها در این رابطه معتقد هستند که این حادثه اصلا ربطی به آن ها ندارد. چرا که آنها ۲۲ متر زیر زمین هستند و در حالیکه گفته می شود بیل مکانیکی مترو باعث این اتفاق شده است مسئولان مترو مدهی هستند که اصلا بیل مکانیکی در آن منطقه کار نمی کرده است بلکه راننده بیل مکانیکی در نزدیکی محل حادثه کارگاهی حضور داشته و زمانی که متوجه این حادثه می شود سریع سراغ وسیله اش می رود تا آن را از آن معرکه بیرون بیاورد که متاسفانه شدت انفجار آنقدر زیاد بوده که متاسفانه می سوزد.

 

حقانی ادامه داد:خدا را شکر می کنم که این حادثه در زمانی اتفاق افتاده که کمترین تردد در منطقه بوده است. نزدیک این انفجار فقط ۲ ساختمان اداری وجود داشته است که اگر در روز معمول و در ساعات اداری بود واقعا معلوم نبود چه تعداد کشته می دادیم.

 

عضو شورای شهر تهران در خصوص دلایل افزایش اتفاقات شهری گفت:متاسفانه عوامل زیادی باعث شکل گیری این اتفاقات است. بطور مثال در همین اتفاق ساخت و ساز های بی رویه و استفاده بیش از حد از آب های زیر زمینی باعث فرونشست زمین شده است و پس از فرونشست زمین هم باید شاهد اینگونه اتفاقات باشیم. متاسفانه شهر تهران هیچ گونه آمادگی در خصوص این اتفاقا ت ندارد و همه کارها به صورت مقطعی است. ما به دنبال مدیریت واحد شهری هستیم و این اتفاق باید هرچه زودتر در شهر تهران بیفتد و یکی از کارهای مهمی است که باید به زودی زود شاهد آن باشیم.

 

حقانی در خصوص اینکه آیا شورای شهر خودش را در این باره مقصر می داند گفت:من شورای شهر را هم بی تقصیر نمی دانم و ما هم به عنوان یک نهاد نظارتی در این اتفاقات مقصر هستیم. به عنوان مثال ما چرا باید اجازه بدهیم که ساخت و سازها در گسل صورت بگیرد. اگر ما بتوانیم به طور دقیق بر امور شهر تهران نظارت داشته باشیم این اتفاقات کم و کمتر می شود.

 

عضو شورای شهر تهران در خصوص نقش شهرداری در شکل گیری این اتفاقات گفت:شهرداری بزرگترین عامل اجرایی شهر است و به هرحال در قبال این اتفاقات مسئول هستند. آنها می توانند  با یک برنامه ریزی درست و مدون از بروز این اتفاقات جلوگیری کنند. به نظر من در چنین حوادثی همه مسئولانی که در رابطه با حوزه شهری مسئولیت دارند و کار می کنند مقصر هستند.

 

رییس کمیسیون محیط زیست شورای شهر در خصوص آخرین آمار تلفات در این حادثه گفت:تا آنجایی که من مطلع هستم علاوه بر راننده بیل مکانیکی دو نفر از کارگران مترو هم در این حادثه گیر افتاده اند البته این آمار قطعی و تایید نشده است و بر اساس شنیده ها اعلام می کنم.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا