دریافت عوارض از تونل‌ها دست در جیب مردم کردن است

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین سید احسن علوی گفت: شهرداری تهران از طریق شورای شهر تهران به دنبال دست کردن در جیب مردم است.

وی افزود: مدیریت شهری هر جا کم آورده است دستش را در جیب مردم کرده است. افزایش تعرفه خدمات عمومی زیربنایی در کنار مالیات‌های سنگین، رکود و تورم پدر بخش بزرگی از جامعه را در آورده است و حالا شهرداری ول کن مردم نیست.

این عضو اصولگرای مجلس نهم متذکر شد: این کار، کار درستی نیست. شهرداری و شورای شهر تهران به جای آنکه در پی یافتن منابع پایدار درآمدی غیر از جیب مردم باشد راحت‌ترین مسیر را دنبال می‌کنند.

نماینده مردم سنندج در مجلس با تشریح آثار منفی لایحه مذکور گفت: این لایحه علاوه بر افزایش هزینه‌های مالی موجب تشدید دردسرهای ترافیکی و وقفه در عبور و مرور مردم در معابر جایگزین تونل‌ها و بزرگراهها می‌شود. افزون بر آن در صورت پرداخت نشدن عوارضی مثل ۳۰۰ تومانی مجبور به پرداخت جریمه‌های ریالی سنگین‌تر می‌شوند. آیا این اقدام شهرداری و شورای شهر تهران بر خلاف اخلاق و منافع مردم نیست؟

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس نهم در عین حال مشکلات مالی شهرداری‌های شهرهای کوچک را مورد اشاره قرار داد و افزود: شهرداری‌ها باید تمرکز خود را از دریافت پول از مردم به یافتن منابع مالی پایدار متمرکز کنند. البته حمایتهای مالی دولت از شهرداری‌ها نیز به این مساله کمک کننده است.

علوی تسری قواعد حاکم بر جاده‌های برون شهری به معابر و بزرگراه‌های شهری را ظلم به مردم دانست و افزود: اگر استدلال شهرداری برای تصویب لایحه اخذ عوارض از مسیرهای بزرگراهی و معابر خاصی این باشد که چون وزارت راه و شهرسازی از خودروهای عبوری از برخی جاده‌های برون شهری عوارض می‌گیرد پس این سازمان نیز به بهانه سرمایه گذاری بخش خصوصی از شهروندان عوارض بگیرد به هیچ وجه درست و منصفانه نیست. مگر چقدر می‌توان به مردم فشار آورد تا بودجه شهرداری جبران شود؟‌ آیا افزایش مشارکت مردم در اداره شهر به معنای برداشت بیشتر از جیب مردم است؟‌ آیا راه دیگری برای افزایش مشارکت مردم در اداره شهر وجود ندارد؟

نماینده مردم سنندج در مجلس با انتقاد از خدمات وزارت راه و شهرسازی در جاده‌های برون شهری گفت: هر بار از جاده‌های برون‌شهری حوزه انتخابیه عبور می‌کنم شاهد دو برابر شدن عوارض جاده‌ای هستم، اما دریغ از رسیدگی‌ به جاده‌ها و بهسازی آسفالت آنها که هر سال وضعیت بدتری نسبت به سال قبل پیدا می‌کند.

وی تصمیم اخیر شهرداری را با شائبه سیاسی دانست و افزود: شهرداری تهران به دلیل ناموفق بودن در جذب منابع دولتی به دنبال تصویب لایحه اخذ عوارض از مسیرهای بزرگراهی و معابر خاص از جیب مردم است. شهرداری تهران در میان مدت و بلند مدت نمی‌تواند به هر بهانه‌ای سیاست افزایش فشار مالی بر مردم را دنبال کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا