سیاسی

سفر ظریف به مسکو

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان برای رایزنی با مقامات روسیه راهی مسکو شد.

وی در این سفر با «سرگئی لاوروف» همتای روس خود درباره تعمیق و توسعه روابط دوجانبه، گسترش همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله مبارزه با تروریسم و قاچاق مواد مخدر رایزنی خواهد کرد.

گفته می‌شود رایزنی درباره جمع‌بندی هسته‌ای بین ایران و گروه ۱+۵ و همکاری‌های دو کشور در این زمینه و نیز تلاش برای برقراری صلح و ثبات در کشورهای منطقه در دستور کار این سفر قرار دارد.

مهدی سنایی سفیر ایران در روسیه روز گذشته با بیان اینکه ظریف روز دوشنبه به مسکو سفر خواهد کرد، گفت: هدف از این سفر رایزنی درباره مهمترین مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی و تحکیم روابط بین دو کشور دوست و همسایه است.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پس از برجام دو سفر به منطقه داشت در مرحله اول به کویت، قطر و عراق سفر کرد و در مرحله دوم که هفته گذشته انجام شد با سفر به لبنان، سوریه، پاکستان و هند با مقامات این کشورها به گفت‌وگو و رایزنی درباره توافق وین و مسائل دوجانبه و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی پرداخت.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران قرار است این هفته به ترکیه نیز سفر کند. این سفر هفته گذشته به دلیل نبودن همه مقامات ترکیه در آنکارا به این هفته موکول شد.

ظریف در این باره گفت: آقایرجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه در استانبول و احمد داود اوغلو نخست وزیر و مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه این کشور در آنکارا بودند و دیدار با هر سه نفر آن‌ها در مدت کوتاه امکان‌پذیر نبود. هفته آینده (هفته جاری) به ترکیه سفر خواهم کرد تا بتوانم دیدارهای زمان‌بندی شده و فشرده خود را انجام دهم.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا