شورای شهرصفحه اصلی

حمایت حناچی از یک رانت بزرگ/ پروژه‌ای که برای شهرداری سودی نداشت

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه پروژه بام‌لند سودی برای شهرداری تهران نداشته است، گفت: حناچی از یک رانت بزرگ در این زمینه حمایت کرده است.

به گزارش شوراآنلاین، بهاره آروین عضو شورای شهر تهران در صحن امروز شورای شهر درباره پروژه بام لند در پایتخت اظهار داشت: این پروژه ۳۷ هزار متر مربع زیربنا دارد و شهرداری تهران از سرمایه‌گذار  فقط ماهانه ۲۲ میلیون تومان اجاره می‌کنند.

وی با بیان اینکه این پروژه در قالب یک قرارداد و با دوره بهره‌برداری ۲۵ ساله به شرکت خصوصی واگذار شده است، گفت: این پروژه در حاشیه دریاچه خلیج فارس واقع شده و حدود ۶ هکتار زمین با منظر مشرف به دریاچه دراختیار سرمایه‌گذار قرار گرفته که در واقع می‌توان گفت زمین به همراه پروانه ساخت آن جزو آورده شهرداری محسوب می‌شود.

وی با اشاره به حمایت حناچی از این رانت بزرگ تأکید کرد: اجاره‌ای که در سال نخست به ازای بهره‌برداری از ۳۷ هزار مترمربع بنای احداثی از سرمایه‌گذار دریافت شده، ماهانه کمتر از ۲۰ میلیون تومان بوده است، در حالی که بخش عمده بهره‌برداری به صورت تجاری بوده و ۱۷ هزار مترمربع از بنای احداثی،‌مازاد بر قرارداد احداث شده است.

آروین اعلام کرد:‌این مبلغ ناچیز اجاره قرار است طی دوره ۲۵ ساله، سالانه به صورت ثابت فقط ۱۵ درصد افزایش یابد، بنابراین اکنون که سومین سال بهره‌برداری از این پروژه است، اجاره ماهانه بابت بهره‌برداری از چندین هزار مترمربع فضای تجاری فقط ۲۲ میلیون تومان درنظر گرفته شده است.

این عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: درآمد شهرداری از این پروژه طی ۲۵ سال ۴۴ میلیارد تومان خواهد بود که نسبت به درآمد این مجموعه بسیار ناچیز است.

وی با اشاره به اینکه پروژه باملند علی‌رغم کاربری فرهنگی سر از دنیای تجارت درآورد، گفت: شهرداری در سالهای آتی هزاران میلیارد ریال پول شهروندان تهرانی را برای نگهداری دریاچه چیتگر هزینه می‌ کند و این در حالی است که از چندده هزار متر مربع زمین و بنای تجاری تقریبا عایدی‌ای نصیب شهرداری نخواهد شدد.

وی خطاب به حناچی گفت: آقای شهردار، چرا هزینه‌های نگهداری دریاچه شهدای خلیج‌فارس از جیب شهر و شهروندان تهرانی پرداخت می‌شود در حالی که ۶ هکتار از بهترین زمین‌های تجاری دراختیار شرکتی قرار گرفته بدون اینکه منابع مالی برای شهرداری ایجاد کند؟ دلیل حمایت و تسامح و امتیاز ویژه در این زمینه چیست؟

وی گفت: از شهردار تهران خواستارم تکلیف فسخ یا به روزرسانی مبانی قرارداد این پروژه را به نتیجه برساند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا