ورزشی

تاج:با چه رأیی باید به کشور ثالت برویم؟

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین مهدی تاج در حاشیه کلاس‌های داوری گفت: برگزاری این کلاس‌ها اتفاق بسیار خوبی است که در فوتبال ایران می‌افتد. شاید ما در آسیا در بخش داوری بهترین باشیم. ما ۶ داور الیت داریم که باید حتماً‌ تعداد آنها را به ۷ برسانیم، همچنین با دارا بودن ۹ داور کمک الیت سطح خوبی در آسیا داریم و در رده اول هستیم.

وی افزود: کلاس‌های پیشرفته داوری با حضور مدرسان بین‌المللی برگزار می‌شود، یکی از نکات بسیار مثبت این کلاس‌ها مشخص کردن محدودیت‌ سنی برای حضور داوران است. میانگین سنی که در این کلاس‌ها حضور دارند از ۲۷ تا ۳۵ سال است که در این شرایط این داوران می‌توانند مدت زیادی در فوتبال ایران قضاوت کنند. این محدودیت سنی زیر ۳۵ سال باعث جوان‌گرایی در امر داوری می‌شود.

رئیس فدراسیون فوتبال ایران در ادامه تأکید کرد: در مربیگری فوتبال، ساحلی بانوان دو مدرک سطح یک و سطح دو را داریم. طبق قانون فیفا مربیانی که مدرک سطح یک را نداشته باشند، از سال ۲۰۱۷ به‌بعد نمی‌توانند در رده ملی و باشگاهی مربیگری کنند. به همین خاطر ما کلاس‌های سطح یک را برگزار کردیم و همه تیم‌ها مربیان خود را معرفی کردند تا در این کلاس‌ها حضور پیدا کنند، همچنین برخی از افراد علاقه‌مند هم دعوت شده‌اند تا کار خود را پیش ببرند. تا سال ۲۰۲۲ باید مدرک سطح دو را بگیریم و اگر این اتفاق نیفتد مربیان ما نمی‌توانند کار خود را دنبال کنند.

تاج در مورد اینکه آیا از عملکرد داوران رضایت دارند، اظهار داشت: خدا را شکر اشتباهات تأثیرگذار داوری کمتر شده،‌ اشتباه در داوری همیشه بوده،‌حالا هم هست و در آینده هم خواهد بود. داوران باید با اطلاعات بیشتر، آمادگی بدنی بالاتر و به‌ روزتر شدن خود را آماده کنند تا اشتباهاتشان به کمترین حد برسد. کامرانی‌فر رئیس دپارتمان داوری هم با توجه به جوانی و انگیزه‌ای که دارد تلاش می‌کند تا سطح داوری‌ها را افزایش دهد.

وی درباره قول کمک ۱۵ میلیاردی دولت که از سوی اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهوری به فدراسیون فوتبال داده شده بود، اظهار داشت: جا دارد از آقای سلطانی‌فر کمال تشکر را داشته باشم که در این مدت هرکاری که از دستش برآمده، انجام داده است. همچنین چند جلسه با هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال انجام داده است و درباره همه موارد صحبت‌هایی انجام داده‌ایم. البته باید بگویم که این کمک هنوز تحویل ما نشده است، اما روز گذشته با دفتر آقای جهانگیری صحبت کردم و امیدوارم این هفته این کمک‌ها انجام شود. البته فوتبال می‌تواند با درآمد خودش اداره شود، ما همین الان از فیفا پول طلب داریم و همچنین نزدیک به ۲.۵ میلیون دلار از AFC طلبکار هستیم که رقمی نزدیک به ۱۰ میلیارد تومان می‌رسد و اگر این پول‌ها به دست فدراسیون برسد، بخشی از مشکلات مالی ما حل می‌شود.

تاج در پاسخ به این سوال که از جلسه هیأت رئیسه فوتبال با وزیر ورزش راضی هستید، اظهار داشت: واقعاً جلسه عالی بود و در این جلسه که حدود ۳ ساعت به‌طول انجامید، آقای سلطانی‌فر انتظارات خودش را مطرح کرد و اعضای هیأت رئیسه هم مشکلاتشان را بیان داشتند. به اعتقاد من از این گونه جلسات باید رشد و توسعه بیرون بیاید.

وی درباره اینکه اردوی تیم ملی نهایتاً‌ در عمان انجام می‌شود یا امارات، خاطرنشان کرد: ما محدودیت‌هایی داریم، به‌طور مثال زمانی که تیم جوانان یا فوتبال ساحلی قرار بود به بحرین یا امارات برود، ما آنها را با مشکلات به این کشورها اعزام کردیم و مجوز رفتن این تیم‌ها را بعد از اعزام و با ضمانت خودم گرفتیم، اما به‌هرحال مشکلات را پذیرفتیم و دیدید که در نهایت تیم جوانان بعد از ۱۶ سال به جام جهانی رفت و تیم ساحلی هم به مقام دوم رسید. ما مشکلاتی داریم که برای برخی کشورها ملموس نیست، اما ما باید قواعد کشورمان را رعایت کنیم. فکر می‌کنم تا ۳-۲ روز آینده تکلیف نهایی در این خصوص مشخص خواهد شد.

رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان درباره اینکه باشگاه الهلال برای میزبانی از پرسپولیس عمان را انتخاب کرده، گفت: ما جلساتی در همین رابطه در وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال برگزار کردیم، سال گذشته این موضوع مطرح بود که در کشور ثالث بازی کنیم اما این قانون برای امسال نیست و به همین دلیل منتظر پاسخ سوال‌مان از کنفدراسیون فوتبال آسیا هستیم که چرا باید در کشور ثالث بازی کنیم. ما به AFC نامه زده‌ایم که اگر قرار است به کشور ثالث برویم با چه رأیی باید این اتفاق بیفتد؟ اگر قرار است رأی کمیته انضباطی پشت این مسئله باشد که ما تخلفی انجام نداده‌ایم . در نهایت امیدوارم بهترین تصمیم در این خصوص گرفته شود

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا