اجتماعی و فرهنگی

استقبال نمایندگان مجلس از انتقال سهام بیمه ملت به بازنشستگان

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین ۳۵۰ میلیون سهم شرکت بیمه ملت معادل ۲۵.۱۲ درصد از کل سهم این شرکت بیمه ای با هماهنگی صندوق بازنشستگی کشوری و با پیگیری هلدینگ مالی این صندوق به بازنشستگان واگذار می شود.بر این اساس این میزان سهم ظرف یکماه بعد و بتدریجتوسط بورس بنام بیش از ١٠٠ هزار بازنشسته داوطلب طبق اسامی اعلام شده انتقال می یابد.

گفتنی است این میزان سهام بلافاصله و از همان ابتدا به نام بازنشستگان داوطلب در آمده وهرگونه سود سالیانه آن نیز به این سهامداران تعلق می گیرد.

افراد بازنشسته داوطلب می توانند با مراجعه به سامانه رسمی صندوق بازنشستگی کشوری و تکمیل فرم درخواست  نسبت به مشارکت در این طرح و خرید این سهم اقدام کنند.در این راستامقرر است میزان سهم اختصاص یافته حداکثر معادل دو درصداز متوسط حقوق دریافتی  سالیانه به متقاضیان بوده و وجوه اختصاص یافته برای خرید و واگذاری این سهام که به صورت قرض الحسنه می باشد ظرف سه سال در اقساط مساوی یا پلکانی از حقوق این سهامداران کسرگردد.

با توجه به مساعدت صندوق بازنشستگی کشوری در تامین مبلغاین میزان سهم و اختصاص آن به صورت قرض الحسنه بهبازنشستگان درخواست کننده ، پیش بینی می شود ، حدود ١٠٠ هزار نفر داوطلب خرید این سهم باشند و تقریبا به هر یک ازبازنشستگان حدود ۳۵۰۰ سهم تعلق می گیرد.

هرچه بازنشستگان بیشتر در سرمایه گذاری ها دخالت داده شوند منافعشان بهتر تامین می شود

مهرداد بائوج لاهوتی نماینده مردم لنگره در مجلس شورای اسلامی با ارزیابی مثبت از خریداری و واگذاری سهام بیمه ملت از سوی صندوق بازنشستگی کشوری اظهار کرد: صندوق های بازنشستگی از چند منبع استفاده می کنند، یک منبع دولت است، یک منبع حقوق های بازنشستگان و دیگری هم سرمایه گذاری این صندوق هاست.

وی افزود: اگر این صندوق ها از فرصت های سرمایه گذاری،خوب استفاده کنند می تواند زمینه های موفقیت را برای خود فراهمنمایند. همچنین ورود صندوق های بازنشستگی به بورس وابستگی به دولتها را کاهش می دهد. واگذاری سهام بیمه ملت به بازنشستگان می تواند منجر به ارزش آفرینی برای بازنشستگان گردد و اقدام ارزنده ای محسوب می گردد.

لاهوتی اضافه کرد: باید دقت کرد سرمایه گذاری ها به این سمت برود که منافع سهامداران و بالاخص بازنشستگان محقق شود. هدف از طرح این موضوعات این است که هر چه بازنشستگان بیشتر در  سرمایه گذاری ها دخالت داده شوند منافعشان بهتر تامین می شود.

این عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در پایان تاکید کرد: سرمایه گذاری های اینچنینی به بازار بورس هم کمک می کند، ما باید به سمتی برویم که بازار بورس تقویت شود، معاملات بورس باید از حالت سنتی اش خارج شود.

حضور صندوق بازنشستگی در بورس رونق مطلوبی در بازار ایجاد می کند

رسول خضری، نماینده مردم پیرانشهر درباره واگذاری ۳۵۰ میلیون سهم بیمه ملت با مساعدت صندوق بازنشستگی کشور به بازنشستگان، ضمن مفید دانستن این اقدام اظهار کرد: صندوق های بازنشستگی در کشور می بایست از بنگاه داری بپرهیزند و با اینگونه اقدامات مدیریتی سودآوری را برای بازنشستگان تضمین کنند.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه بدهی دولت هم به صندوق ها زیاد است، باید به طریقی مشکلات صندوق ها حل شود، گفت: اگر با نظارت شفاف صندوق های بازنشستگی وارد بورس و بانک شوند مطلوب است چراکه وارد هر کار دیگری شدند موفق نبودند.

وی ادامه داد: اگر صندوق های بازنشستگی از ابتدا در بورس و بانک سرمایه گذاری می کردند نتایج بهتری به دست می آمد.

خضری همچنین درباره حضور صندوق بازنشستگی در بورس و تاثیر آن بر این بازار تاکید کرد: این اقدام به نفع بازار بورس نیز هست و می تواند رونق مطلوبی را در این بازار رقم بزند. همچنین قطعا این  اقدام به نفع بازنشسته ها نیز خواهد بود، بورس نوساناتی دارد ولی با این حال سرمایه گذاری در بورس مفید است.
 
خرید سهام از سوی معتمدان بازنشستگان، مشکلات آنان را کم می کند
 
سمیه محمودی، نماینده مردم شهرضا در خصوص خرید سهام بیمه ملت برای واگذاری به بازنشستگان گفت: هر اقدامی اگر با مطالعه و پژوهش باشد و به نفع بازنشستگان تمام شود مطلوب است.

وی افزود: اگر خرید سهام از سوی معتمدان بازنشستگان باشد مورد تایید است، چرا که بسیاری از بازنشستگان علم ورود به بازارهایی نظیر بازار  بورس را ندارند بنابراین کسی و یا نهادی مورد اطمینان باید این امر را راهبری کند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا