شورای شهر

انتقاد حکیمی پور از شهرداری تهران

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین  احمد حکیمی‌پور با حضور در مراسم روز دانشجو در دانشگاه علامه طباطبایی گفت: کسانی که در جایگاه قانونی احقاق حقوق ملت هستند نیز متاسفانه به جای همراهی کارشکنی می‌کنند. فساد اقتصادی، مالی و اداری در هر کجا که باشد، باید با آن برخورد کرد و ما در شهرداری به عنوان نماینده مردم تهران در شورای شهر باید پیگیر فساد در شهرداری باشیم. اما متاسفانه مدیران شهرداری متناسب  با مسئولیت خود حاضر به پاسخگویی نیستند.

وی گفت:‌ پل صدر در سال اول دوره چهارم شهرداری تاسیس شد و ما از بدو ورود خود پیگیر این مسئله بوده‌ایم که ساخت این پل چقدر هزینه برداشته است و از یک تا هفت هزار میلیاد تومان به ما پاسخ داده‌اند، در حالی که هنوز هیچ گزارش مستندی به ما داده نشده است. ما منکر اقدامات مثبتی که شهرداری در سالهای گذشته انجام داده است نیستیم اما باید پرسید که این اقدامات به چه قیمتی انجام شده است.

عضو شورای شهر تهران گفت: مدیر واقعی کسی است که با هزینه کمتر زمان کمتر و کیفیت بهتر یک پروژه را انجام دهد اما متاسفانه پروژه‌های شهرداری تا به حال با هزینه‌های بالا و کیفیت بسیار پایین انجام شده است. شهر آفتاب و تونل توحید نیز با هزینه‌های بسیار بالایی افتتاح شده‌اند. در طول این دوره شهرداری تهران ۱۵۰ هزار میلیارد تومان بودجه صرف شده است اما آیا این رقم با خروجی شهرداری همخوان است؟ در دوران آقای کرباسچی ۱۵۰۰ میلیارد در طول سال هزینه شد و نتایج بسیار مثبت آن را هم شاهد بودیم، در حالی‌که در مقایسه با آن زمان هزینه‌های فعلی شهرداری صد برابر شده است.

وی با بیان اینکه شهرداری در مورد اقدامات خود به همه جا گزارش کرده و گزارش خواسته است گفت:‌ شهرداری به شورای شهری که وظیفه اصلی آن نظارت بر درآمد و هزینه شهرداری است پاسخگو نبوده است. مگر می‌شود  به یک نهاد مردم‌نهاد کوچک به سرپرستی توکلی گزارش داد اما به شورای شهر پاسخ نداد. من ۴۰ روز است که به دنبال یک گزارش از عملکرد شورای شهر می گردم که رئیس شورا این گزارش را به من نمی دهد. اگر واقعا مسئله ای در کار نیست پس چرا پاسخگو نیستیم.

وی افزود:‌ کل بودجه سالانه وزارت ارشاد که این همه به کار آن ایراد می‌گیرند برای کل کشور در طول سال ۸۱۰ میلیارد تومان است. در حالیکه بودجه شهرداری در سال ۱۷ هزار و هشتصد میلیارد تومان است. کجای کار ما سیاسی است. ما می گوییم به این مسایل اقتصادی پاسخ دهیم.

دبیر کل حزب اراده ملت اظهار کرد: متاسفانه عده ای اینجا را درسر پلی برای رسیدن به اهداف سیاسی خود کرده اند. برادر من ژاک شیراک شهردار منتخب مستقیم مردم است که رئیس‌جمهور شد. آنجا شهردار با رای مستقیم مردم انتخاب می‌شود در حالیکه اینجا شمارا شورای شهر انتخاب کرده است. متاسفانه وظیفه اصلی شهرداری به حاشیه رفته است و به مسائل سیاسی بیشتر پرداخته می‌شود.

در ادامه این نشست که باتشنجاتی همراه بود برخی از دانشجویان با اعتراضات مکرر خود بارها باعث قطع سخنرانی حکیمی پور شدند.

حکیمی پور در ادامه در پاسخ به سوال دانشجویی در مورد ادامه حصر معترضان سال ۸۸ گفت:‌ این قضیه به نظر من باید بعد از سال ۹۲ حل می شد و ادامه آن به نفع کشور و نظام نیست. البته این به کسانی که در جایگاه قانونی هستند، مربوط می‌شود و در حوزه اختیارات من نیست.

حکیمی پور درابتدای این مراسم گفت:‌ ایراد اصلی ما در بحث توسعه در سطح مردم عادی است که گرفتارمطلق گرایی هستند و این آفتی است که جامعه ما دچار آن شده است. این یک مشکل فرهنگی است که ما نمی توانیم درکنار هم و بدون قضاوت رفتار کنیم. مشکل دوم فردگرایی ایرانیان است و دیگر اینکه قهرمان گرایی و تکیه به یک رهبر و فرد از مشکلات فرهنگی ماست.

وی خاطر نشان کرد: کسانی که درد وطن پرستی دارند و در یک موقعیت قرار دارند می‌خواهند یک جوری خود را نمایش دهند که انگارما بدون هیچ عیب و ایرادی هستیم که این اسطوره سازی از طرف اطرافیان وی نیز انجام می‌شود.

دبیرکل حزب اراده ملت ایران در ادامه افزود:  اینکه دانشگاه ما به سمت مطلق گرایی نرفته است این است که این خاصیت علم است و انسان را نسبیت گرا می‌کند و او را از تفکر مطلق گرایی دور می‌کند.

حکیمی پور گفت:‌ از زمانی که کشور ایران بعد از انقلاب مشروطه به فکر حل مشکلات کشور  افتاده است چند خواسته اصلی داشته ایم. قانون، امنیت، آزادی و عدالت. دانشجویان و نخبگان ما باید به تناسب شرایط زمانه یکی از اینها را در اولویت خواسته های خود قرار دهند.

وی ادامه داد: به نظر من در حال حاضر اولویت اصلی جامعه ما عدالت است چرا که ما هم قانون داریم و هم امنیت و البته آزادی راهم قانون اساسی ذکر کرده است اما آزادی در جامعه ای به دست می آید که میزانی از رفاه و عدالت در آن وجود داشته باشد. به عبارتی عدالت و آزادی همبستگی ذاتی دارند.

حکیمی پور اظهار کرد: وضعیت کشور ما در حال حاضر به گونه ای است که دچار تراز منفی شده ایم. آنچه که به دست می آوریم با آنچه که فکر می کردیم هماهنگی نداشت. برای اینکه این تراز منفی به تراز برابر یا مثبت تبدیل شود باید مسائل  و موانع فرهنگی را در میان جامعه و مسئولین حل کنیم.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا