شورای شهر

دیدار اعضای شورای شهر تهران با شورای عالی استان‌ها

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین امیررضا خوش‌آیین در گفت‌وگو با خبرنگار «شهری» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به دیدار خود با ولی‌الله شجاع پوریان ،عضو شورای شهر تهران گفت: شورای شهر تهران از تاثیر‌گذارترین شوراهای کشور است و افراد برجسته‌ای عضو آن هستند برهمین اساس و با هدف ایجاد تعامل و همدلی مقرر شد به زودی نشستی میان اعضای شورای شهر تهران و شورای عالی استان‌ها برگزار شود.

 

وی افزود: طبق برنامه‌ریزی انجام شده به زودی جلسه‌ای برگزار می‌شود و نسبت به دعوت اعضای شورای شهر تهران به صحن علنی شورای عالی استان‌ها و یا برگزاری نشستی جداگانه در مکانی دیگر با حضور تعدادی از اعضا یا همه‌ اعضای شورای شهر تهران تصمیم‌گیری می‌شود.

 

خوش‌آیین تاکید کرد: شورای عالی استان‌ها بعد از مجلس شورای اسلامی دومین پارلمان کشور محسوب می شود و به عنوان تنها نهادی که می‌تواند به مجلس طرح ارائه دهد می‌تواند در پیشبرد اهداف جامعه شورایی کشور و به دست آوردن نقش پیش‌بینی شده در قانون اساسی برای شوراها نقش برجسته‌ای داشته باشد.

 

معاون حقوقی و امور مجلس شورای عالی استان‌ها افزود: متاسفانه علی‌رغم این‌که در اصل هفتم قانون اساسی برای شوراها جایگاه رفیعی پیش‌بینی شده است و شوراها یکی از ارکان اساسی و اصلی نظام جمهوری اسلامی ایران هستند، اما برخی شوراها هنوز جایگاه خود را پیدا نکرده‌اند.

 

وی ابراز امیدواری کرد: با برگزاری دیدار میان اعضای شورای عالی استان‌ها و شورای شهر تهران بتوان گام موثری در حل مشکلات جامعه شورایی برداشت و به برخی موارد که تاکنون از توجه به آنها غافل مانده‌ایم، نگاه ویژه‌ای داشته باشیم و در همین راستا جلساتی با شوراهای کل کشور برگزار کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا