شورای شهر

هر پیکان تاکسی چقدر آلایندگی دارد؟

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین در دویست و چهلمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران و در ادامه بررسی لایحه بودجه سال ۹۵ شهرداری تهران حبیب کاشانی تبصره بیست و چهارم را قرائت کرد و گفت: با توجه به ضرورت نظارت بر نحوه دریافت کارمزد سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته به شهرداری تهران سهم کارمزد(بالاسری) هر یک از سازمان‌ها و شرکت‌ها در قبال اجرای پروژه‌های عمرانی واگذاری از محل بودجه عمومی شهرداری تهران نباید بیش از سه درصد اعتبارات مربوطه در سقف تعیین شده در موافقت نامه باشد.

وی با اشاره به تبصره بیست و پنجم بودجه بیان داشت: این تبصره نیز مبلغ یکصد و شصت میلیارد ریال بودجه هزینه‌ای تحت عنوان کمک به ساماندهی رانندگان تاکسی فقط در راستای اعطای وام قرض الحسنه به رانندگان تاکسی؛ اعطای وام برای جایگزینی خودروهای فرسوده؛ پرداخت کمک هزینه انجام معاینه فنی خودروهای فرسوده تاکسی؛ کمک به تامین پوشش بیمه تکمیلی رانندگان تاکسی و افراد تحت تکفل و کمک به منظور اخذ دفترچه خدمات درمانی صرفا برای رانندگان بالای پنجاه سال اختصاص می دهد.

حافظی، رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران پیشنهاد اضافه شدن افراد تحت تکفل را نیز ارائه کرد. 

عباس جدیدی، عضو شورای شهر تهران نیز پیشنهاد حذف کمک هزینه به خودروهای فرسوده را ارائه داد و گفت: ما رانندگان را برای جایگزینی تشویق می‌کنیم و این مخالف مصوبات ما است. 

علیرضا دبیر، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به موضوع تعویض خودروهای فرسوده گفت:‌ دولت سهمی برای تعویض خودروهای فرسوده اختصاص می‌دهد و این بند برای خودروهایی است که نوبت نوسازی آنها به سال بعد از آن افتاده است. 

رییس کمیسیون برنامه و بودجه تاکید کرد:‌ اگر یک تاکسی پیکان را امروز از سطح شهر جمع آوری کنیم تا سال بعد از آن یک تن آلودگی را از شهر تهران حذف کرده‌ایم. 

به پیشنهاد اعضا کمک هزینه انجام معاینه فنی به همه خودروها و نه تنها خودروهای فرسوده اختصاص خواهد یافت. 

به علت حضور ۲۱ عضو در صحن رییس شورا تبصره های قرائت شده را به رای گذاشت و اکثریت حاظران با بند باقی مانده از تبصره بیست و سوم و تبصره‌های بیست و چهارم و بیست و پنجم با اصلاحات پیشنهاد شده موافقت کردند. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا