سیاسی

مسیر مردم بصیر ما از مسیر اغتشاش گران جدا است/ دادستان ها با تخریبگران اموال عمومی برخورد قاطع کنند

به گزارش شورا‌آنلاین و به نقل از  اداره کل روابط عمومی قوه قضاییه، آیت الله آملی لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضایی با تبریک میلاد حضرت مسیح (ع) و فرا رسیدن سال نو میلادی به مسیحیان جهان و هموطنان مسیحی تصریح کرد: از خدا می خواهیم که حقیقت تعالیم انبیاء بزرگ الهی را که همان حقیقت توحید است بر همه دنیا مسیطرکند و کسانی که ادعای پیروی از دین مسیحیت می کنند خصوصا دولتمردان کشورهای سلطه به خود بیایند و تعالیم حقیقی حضرت مسیح را به کار بندند.

عملکرد سلطه گران مدعی مسیحیت با تعالیم حضرت مسیح همخوانی ندارد

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه انبیاء در صراط توحید و تسلیم بودند، ادامه داد: گر چه به اقتضای زمان و مکان، شریعت ها متفاوت بوده است اما حقیقت تعالیم انبیاء یکسان بوده و این شناخت موحدانه جایی برای سلطه گری، جنایت، قتل و هجمه به افراد مظلوم باقی نمی گذارد اما متاسفانه امروز در دنیا شاهد هستیم که عملکرد برخی مدعیان پیروی از دین مسیحیت نظیر جنایات کشورهای سلطه گر در اقصی نقاط دنیا از جمله یمن، فسلطین، سوریه، عراق، افغانستان و … هیچ گونه نسبت و هم خوانی با تعالیم حضرت مسیح (ع) ندارد.

رئیس قوه قضاییه یکی از مهمترین وظایف امروز پیروان ادیان را شناخت تعالیم حقیقی انبیاء دانست و با بیان اینکه تنها راه سعادت بشر رجوع به همین تعالیم است، خاطر نشان کرد: امیدواریم همه پیروان ادیان با گرد آمدن در این نقطه مشترک که همانا نگاه توحیدی و مبارزه با ظالم و حمایت از مظلوم است، صدای استغاثه مظلومان عالم از جمله کودکان یمن و مردم فلسطین و افغانستان را بشنوند و دست ظالمین را از این سرزمین ها قطع کنند.
 

مردم در ۹ دی اجازه ندادند انقلاب اسلامی مصادره شود

آیت الله آملی لاریجانی در ادامه با گرامیداشت سالروز حماسه ۹ دی تصریح کرد: این حماسه مظهری از اقتدار ملت و بصیرت و دشمن شناسی مردم بود که نشان داد ملت بزرگ ایران با بصیرت بالا و تبعیت از ولایت همواره در صحنه حاضر است و اجازه نمی دهد که انقلاب اسلامی توسط برخی افراد مصادره یا از سوی بیگانگان راهبری شود.

رئیس قوه قضاییه بصیرت را به معنای قدرت تشخیص دشمن از غیر دشمن و تمییز مرز حق و باطل دانست و افزود: یکی از مهمترین شاخص ها برای رسیدن به این تشخیص، شاخص «ولایت» است.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه در آن سال شاید برخی از اهل فتنه توجه نداشتند که دشمن بر موج این آشوب سوار شده است، افزود: مقامات آمریکا، انگلیس، فرانسه و دیگر کشورهای سلطه گر با آشوبگران همراه شدند و این خطای آنها ناشی از عدم شناخت صحیح ملت بصیر و انقلابی ایران بود.

آیت الله آملی لاریجانی وضعیت امروز را نیز فی الجمله مشابه همان دوران توصیف کرد و گفت: اگر آن روز مقام معظم رهبری مدام تاکید می کردند که باید فتنه را شناخت و با آن برخورد کرد دقیقا به این دلیل بود که فتنه هر روز چهره ای تازه به خود می گیرد و بر این اساس لازم است که با بصیرت، خط و مرزها به طور شفاف شناخته شود. امروز هم می بینید که عده ای ممکن است مطالبات بر حقی داشته باشند که باید این مطالبات را از طرق قانونی پیگیری کنند اما عده ای در این میان مرز حق و باطل را خلط می کنند و عده ای فرصت طلب هم بر موج فتنه سوار شده  و به تخریب و آشوب اقدام می کنند. امروز هم مقامات آمریکا و انگلیس و پاره ای کشورهای دیگر همچون فتنه سال ۸۸ با تکرار اشتباهات گذشته به حمایت از آشوب ها  می پردازند.

آیت الله آملی لاریجانی با بیان اینکه در دوران ائمه معصومین(ع) نیز برخی با غبارآلود ساختن فضا، تشخیص حق و باطل را دشوار می کردند اما «بصیرت» و تمسک به شاخص «ولایت» همواره موجب شناسایی حق از باطل بوده است، اظهار کرد: امروز در گوشه و کنار کشور شاهد برخی اقدامات غیر قابل قبول هستیم. مسیر مردم بصیر ما از مسیر اغتشاش گران جدا است.
 

دادستان ها مردم را به طرق قانونی به پیگیری مطالبات دلالت و با اغتشاشگران برخورد کنند

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه نباید اجازه داد اموال عمومی و اموال اشخاص توسط اغتشاش گران تخریب شود، تصریح کرد: شکستن شیشه های بانک ها، هجوم به مساجد و حسینیه ها و حمله به اماکنی نظیر دادگستری ها و فرمانداری ها اقداماتی نیستند که ضابطان قضایی تحمل کنند. بر همین اساس از دادستان های سراسر کشور اکیدا می خواهم که با ورود دقیق به موضوع و با در نظر گرفتن ظرافتهای کار، افرادی را که مطالبات بر حقی دارند به سمت طرق قانونی پیگیری این مطالبات دلالت و با کسانی که دست به تخریب و آتش زدن اموال عمومی می زنند و یا اموال اشخاص را از بین می برند و موجب تضییع حقوق افراد می شوند با قاطعیت و جدیت برخورد کنند.

آیت الله آملی لاریجانی با بیان اینکه کشور نیازمند انتظام است و هیچ مطالبه ای با ایجاد بی نظمی به نتیجه نخواهد رسید، اظهار کرد: هر مطالبه ای باید با متانت و آرامش مطرح شود و دادستان ها و نیروی انتظامی نیز موظفند جلوی از بین رفتن اموال عمومی و تضییع حقوق عمومی را بگیرند.

رئیس قوه قضاییه به وجد آمدن دشمن از اتفاقات اخیر را ناشی از عدم شناخت آنها از ملت ایران و تکرار یک اشتباه قدیمی دانست و خاطر نشان کرد: آمریکا، انگلیس و سایر کشورها که طی این چند روز اظهارنظر یا اعلام حمایت از آشوبگران کرده اند، بدانند که ملت بصیر ایران با پیروی از ولایت، جایی که امنیت کشور تهدید شود با تمام وجود در صحنه حضور خواهد داشت و هر چه دشمن در این آتش بیشتر بدمد، مردم مصمم تر و با صلابت تر از ارزش های خود دفاع خواهند کرد.
 

دولت زحمات زیادی در مناطق زلزله زده کشیده که لازم است ادامه یابد

آیت الله آملی لاریجانی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به سفر استانی اخیر مسئولان عالی قضایی به ایلام و همچنین بازدید از مناطق زلزله زده کرمانشاه تصریح کرد: دولت در مناطق زلزله زده زحمات زیادی کشیده و اقدامات خوبی در زمینه اسکان موقت هموطنان و تعمیر منازل آنها انجام داده است اما با توجه به قرار داشتن در فصل سرما، مشکلاتی وجود دارد که باید همه دستگاه ها با همکاری یکدیگر تلاش کنند تا هر چه بیشتر از آلام و مشکلات مردم این منطقه کاسته شود.

رئیس قوه قضاییه افزود: در سفر به استان ایلام نیز تلاش شد که مشکلات قضایی این استان بررسی و راهکارهایی برای رفع این مشکلات اندیشیده شود. خوشبختانه علاوه بر طرح های خوبی که در دستگاه قضایی ایلام در حال اجرا است و موجب بهبود فضاهای فیزیکی دادگستری این استان و جبران کمبود نیروی انسانی خواهد شد، طرح های جدیدی هم پیشنهاد و مورد تصویب قرار گرفت که با تصویب تخصیص بودجه خاص و عمومی، عمده مشکلات قضایی استان ایلام برطرف خواهد شد.

آیت الله آملی لاریجانی اظهار کرد: استان ایلام از ظرفیت اقتصادی خوبی برخوردار است و امیدوارم بتوانیم مسایل مطرح شده از سوی استاندار و سایر مسئولان این استان را در جلسه سران قوا طرح کنیم تا با اتخاذ تصمیمات مناسب، وضعیت اقتصادی و اشتغال در استان ایلام بهبود یابد.

رئیس قوه قضاییه در پایان از میهمان نوازی مردم خونگرم و شهید پرور ایلام، استاندار، نماینده ولی فقیه، رئیس کل دادگستری و همه مسئولان امنیتی و انتظامی که در جریان این سفر استانی متحمل زحماتی شدند، قدردانی کرد.

بر اساس این گزارش، ارایه گزارش هیئت اعزامی به شهرستان های استان ایلام در جریان سفر استانی اخیر در دستور کار امروز جلسه مسئولان عالی قضایی قرار داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا