سیاسی

نظر رقیب روحانی درباره عملکرد دولت یازدهم

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین سیدمحمد غرضی، وزیر اسبق نفت و پست و تلگراف و تلفن با اشاره به ۲۴ خرداد، سالگرد رای آوردن حسن روحانی در انتخابات ریاست‌جمهوری عنوان کرد: جامعه نسبت به دولت قبل نارضایتی‌هایی داشت. خصوصا که آن دولت یک سری گرفتاری‌های اجتماعی هم ایجاد کرد و با قوه قضاییه و مجلس درگیر شد. توفیق سیاسی آقای روحانی در این که توانست در آن شرایط رای مردم را به سمت خود جذب کند، خیلی خوب بود.

او که رقیب حسن روحانی در انتخابات سال ۹۲ نیز بود، تصریح کرد: خوشبختانه بعد از روی کار آمدن آقای روحانی جامعه آرامش پیدا کرده است و دولت ایشان در ۳ سال گذشته توانسته رضایت مردم را کسب کند.

نماینده دوره اول مجلس شورای اسلامی افزود: امروز اگر دولت برقرار است و کشور بدون گرفتاری در حال عبور است، به خاطر همین آرامشی است که برقرار است. آن رای ۲۴ خرداد کشور را از حالت تهاجمی به حالت رفاقتی و همدلی رساند. البته همه اینها دستاورد حضور مردم است.

این فعال سیاسی که سابقه استانداری را در کارنامه خود دارد، در ادامه به گرفتاری‌های روحانی اشاره کرد و گفت: آقای روحانی توانست در این مدت دولت‌داری‌اش برجام را به نتیجه برساند اما آمریکایی‌ها از او توقعاتی دارند و باعث شده که پا توی کفش آقای روحانی کرده و اذیتش کنند. البته این توقعات نباید اجابت شود و دولت هم تاکنون به آنها تن نداده است. از سوی دیگر مخالفان داخلی هم هستند که به دولت فشار می‌آورند.

او اظهار داشت: این مخالفان تلاش می‌کنند با توجه به وضعیت اقتصادی که در کشور وجود دارد به دولت فشار بیاورند. در حالی که شرایط فعلی عمدتا محصول عملکرد دولت‌های قبل است و آقای روحانی هم با توجه به درآمدهای پایینی که داشت و هزینه‌های زیاد کشور نتوانست توفیق زیادی در این حوزه داشته باشد. به همین خاطر معتقدم آقای روحانی بین آمریکایی‌ها و مخالفان داخلی گیر کرده است. دعا می‌کنیم که آقای روحانی این دوره را به خوبی به پایان برساند و بدون گرفتاری‌های اجتماعی و درگیری، کشور به آرامی اداره شود.

وزیر اسبق نفت درباره اظهارات مطرح شده مبنی بر یک دوره‌ای بودن دولت روحانی نیز اظهار داشت: بستگی به فردی دارد که مقابل آقای روحانی قرار می‌گیرد، اگر این فرد نماینده طیف تند و افراطی باشد، مردم به او رای نمی‌دهند ولی اگر نماینده یک طیف منطقی باشد که راهکارهایی بهتر از روحانی به مردم ارائه و جامعه را قانع کند، آن وقت می‌توان پیش‌بینی کرد که انتخابات پررونقی را خواهیم داشت.

غرضی تصریح کرد: کسانی که با مشی تند وارد رقابت‌های سیاسی انتخابات ۹۶ شوند، خیلی موفق نمی‌شوند، این افراد تندرو همه چیز کشور و نظام را زیر سوال می‌برند. مانند آنچه قبلا هم انجام شد و ضررش بیشتر از منفعتش بود. این گونه افراد توفیق خودشان را توفیق جامعه می‌بینند در حالی که این درست نیست و نباید جامعه و مردم را فدای اهداف سیاسی شخصی کرد.

او با بیان این که آقای روحانی آن قدر رای دارد که با آرامش یک دوره دیگر را ادامه دهد، خاطرنشان کرد: به نظرم روحانی باید خودش را از شر مخالفانش نجات دهد و حقایق را در جامعه بیان کند. صادقانه به مردم بگوید که چقدر درآمد و هزینه دارد، وعده غیرعملی ندهد و از کارشناسان بهره بگیرد. البته در مباحث اقتصادی چندین گروه اقتصادی آقای روحانی را محاصره کردند و ایشان هم توان تفکیک آنها را ندارد. به همین خاطر برخی معتقدند که دولت در بحث اقتصادی زیگزاگی عمل کرده است. یک سال پیش رو فرصت خوبی است که دولت حقایق را به مردم بگوید و تلاش‌های اقتصادی‌اش را متمرکز کرده و پیش ببرد.

این فعال سیاسی درباره احتمال حمایت اصلاح‌طلبان و اصولگرایان اعتدالی از روحانی در سال ۹۶ گفت: برخی چون آقای هاشمی علنا اعلام کردند که همچنان از روحانی حمایت می‌کنند. احیانا بقیه هم به میدان بیایند. بستگی دارد رقیبی که سال ۹۶ رودرروی روحانی قرار می‌گیرد، چقدر بتواند بدنه اجتماعی را جذب کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا