اجتماعی و فرهنگی

جزئیات راه‌اندازی واحد بنزین سازی پالایشگاه بندرعباس

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین  به نقل از شانا،  عباس کاظمی با بیان این مطلب اعلام کرد: با راه‌اندازی واحد بنزین‌سازی و افزایش ۳.۵میلیون لیتری، ظرفیت تولید بنزین پالایشگاه بندرعباس به ۱۲ میلیون لیتر در روز می‌رسد.

وی افزود: افزون بر افزایش ظرفیت با تکمیل این طرح، هشت میلیون لیتر بنزین یورو ۴ به ظرفیت تولید کشور اضافه می‌شود.

معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ادامه داد: با افزایش هشت میلیون لیتری بنزین تولیدی پالایشگاه بندرعباس، تولید روزانه بنزین یورو ۴ کشور از ۲۸ میلیون لیتر فعلی به ۳۶ میلیون لیتر افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به تکمیل زنجیره توزیع بنزین یورو ۴ در هشت کلانشهر کشور، اضافه کرد: با بهره برداری از واحد بنزین‌سازی و واحدهای جانبی (CCR) پالایشگاه نفت بندرعباس بنزین یورو ۴ به ٨٠ شهر کشور می‌رسد.

معاون مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، ارتقای کیفیت فرآورده‌ها و نیز افزایش بنزین تولیدی پالایشگاه بندرعباس را از مهمترین اهداف این طرح عنوان کرد و گفت: با راه‌اندازی کامل طرح، با افزایش کمیت و کیفیت بنزین تولیدی پالایشگاه بندرعباس، بنزین یورو ۴ به بازار عرضه خواهد شد.

کاظمی افزود: طرح افزایش ظرفیت پالایشگاه بندرعباس در نیمه دوم سال به بهره برداری می‌رسد.

 براساس برنامه زمانبندی و پس از راه‌اندازی واحد بنزین‌سازی، واحد تصفیه گازوئیل نیز که در مراحل پایانی تکمیل مکانیکی قرار دارد، پایان نیمه دوم امسال یا ابتدای سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا