استان

یخ زدگی در برخی استان ها با دمای منفی ۱۸ درجه/بارش ها برمی گردد

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین فریبا گودرزی اظهار داشت: امروز سردترین مرکز استان کشور همدان با دمای منفی ۱۶ درجه زیر صفر بود. دمای زنجان به ۱۲ درجه زیر صفر رسید و مشهد نیز تا پایان هفته یخبندان و دمای منفی را  تجربه می کند. شهرستان اراک نیز شب گذشته دمایش به منفی ۱۰ درجه رسید. همچنین ارومیه و بجنورد نیز دمای منفی ۹ درجه زیر صفر را تجربه کردند.  

 
وی ادامه داد: در کشور سردترین شهر فیروزکوه بود که دمایش به منفی ۱۸ درجه زیر صفر رسید و پیش بینی می شود این دما طی روزهای آینده در برخی از شهرهای دیگر نیز حاکم شود.  
 
کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه سامانه بارشی که در کشور فعال است هیچ بارشی در شمال غرب نداشته است، تاکید کرد: امسال بارش ها در تبریز، ارومیه، اردبیل و گیلان قابل توجه بوده است.  

گودرزی در مورد تداوم بارش ها در کشور گفت: امروز شاهد بارش برف و باران در مشهد، رشت، شیراز و کرمان خواهیم بود.  
 
به گفته وی در اواخر هفته آینده موج جدید بارش ها در سواحل خزر آغاز می شود.  
 
کارشناس سازمان هواشناسی در مورد وضعیت بارش در تهران گفت: تا اواخر هفته آینده در تهران بارش نخواهیم داشت و تنها در شرق استان شاهد بارش برف پراکنده و مه گرفتگی خواهیم بود.  تهران فردا سرد تر می شود و دما به منفی هفت درجه زیر صفر می رسد. وزش باد در شهر تهران موجب می شود تا آلودگی در تهران تا آخر هفته بروز نکند.  

گودرزی افزود: با توجه به سرد شدن هوا و قطع شدن بارش ها، هوای تهران در هفته آینده دوباره آلوده می شود.  

وی از تداوم گرد و غبار در استان هرمزگان تا روز شنبه خبر داد و افزود: شرایط در شهر بندرعباس بهتر شده و امکان بارش در سطح استان وجود دارد. آلوده ترین نقطه استان هرمزگان جزیره قشم است.  

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا