شورای شهر

بسترسازی برای کربلا کاملا مردمی است

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین پرویز سروری با اشاره به افزایش چشمگیر زائران در کربلا گفت: میزان جمعیت امسال غیرقابل تصور است، امسال میزان حضور مردم واقعا عجیب بود، از ابتدای راه تا همین لحظه با ترافیک رو به رو بودیم؛ حتی در ترددهای شبانه. 

این عضو شورای شهر تهران اضافه کرد: سال‌های قبل تقریبا تردد شبانه نداشتیم اما امسال در شب هم ترافیک داشتیم و این‌ها نشان می‌دهد یک رزمایش بزرگ بین المللی برای آمادگی سربازان امام زمان(عج) برای ایام ظهور شکل می گیرد و این اعلام آمادگی شیعیان است برای ظهور امام که برای پایان دادن به ظلم و ستم شکل می‌گیرد.

وی با بیان این مطلب که تقریبا همه ساله در این ایام به کربلا آمده‌ام و با آن چه بوده، شده و باید بشود آشنا هستم، گفت: ما سال‌های اول که می آمدیم، واقعا ابتدایی‌ترین امکانات مثل سرویس‌های دستشویی هم نبود، الان ۱۰۰ کیلومتر موکب زده شده اما به دلیل افزایش جمعیت باز هم شاهد بیرون خوابی های ۱۰ سال پیش هستیم. این علتش کمبود امکانات نیست، بلکه افزایش تقاضاست.

سروری با بیان این مطلب که بسترسازی برای کربلا کاملا مردمی است، گفت: به نظر من اقدامات بزرگی انجام شده و دولت‌ها نباید دخالت مستقیم در این کار داشته باشند؛ جایی گفتم بزرگترین لوجستیک تاریخ بشری در راهپیمایی کربلا شکل می گیرد و هیچ ارتشی در دنیا نمی‌تواند چنین لشکری را لوجستیکی ترتیب دهد، اما مردم دارند این کار را می کنند.

رئیس کمیسیون نظارت شورای شهر تهران با اشاره به وظیفه دولت ها گفت: وظیفه دولت‌ها تامین زیرساخت‌هاست. زیرساخت‌ها بسیار مهم است، ایجاد امکانات کلی که ازعهده مردم خارج است؛ در موضوع لوله کشی ها، آسفالت مسیر، تهیه امکانات اسکان و اقامتگاه‌ها و… این ها اموری است که دولت باید در آن ورود پیدا کند، اما در حوزه پشتیبانی، مردم سنگ تمام می‌گذارند.

وی با اشاره به حضور زائران از کشورهای مختلف در مراسم امسال گفت: حضور ایران امسال ویژه بود، در طول مسیر حضور زائران و موکب‌ها بسیار بود. حتی حضور موکب‌های عربستانی، کویتی و کشورهای دیگر هم نسبت به سال های گذشته افزایش چشمگیری داشته اگر چه هنوز زمینه کار دارد، امیدواریم زمینه‌های تمرین بزرگ بین‌المللی برای یک رزمایش بزرگ در دوره ظهور فراهم شود.

سروری با تقدیر از عملکرد دولت به برخی اشکالات اشاره کرد و افزود: متاسفانه امسال خدمات دولتی ناهماهنگ بوده و اگر چه دولتی ها خیلی زحمت کشیدند، اما اقداماتی مثل بیمه که روی دوش مردم گذاشتند و افزایش هزینه های سفر، مردم را ناراحت کرده است.

این عضو شورای شهر تهران در خاتمه گفت: برخی مردم امکان سفر به کربلا ندارند و تنها امیدشان این است که در ایامی که هزینه ها به صفر می رسد به کربلا بیایند، اما الان ۲۵هزار تومان پول بیمه از مردم گرفتند، اما حتی یک برگه به زائران ندادند؛ انگار این مبلغ را گرفتند که صنعت بیمه را احیا کنند. مردم به این پول بیمه و افزایش حمل و نقل خوش بین نیستند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا