شورای شهر

تهران بیشترین دانشکده معماری و آشفته‌ترین معماری شهری را دارد!

به گزارش شورا‌آنلاین، احمد مسجد جامعی عضو شورای شهر تهران در آیین گشایش دانشکده هنر و معماری دانشگاه خوارزمی با اشاره به پیشینه این دانشگاه در آموزش بانوان به عنوان اولین دانشگاه فعال در این زمینه گفت: عکاسی و تئاتر برای اولین بار در دانشگاه دارالفنون جایگاه ویژه خود را یافتند.

وی با اشاره به ساختار زندگی مردم ایران در گذشته و  آمیختگی هنر با زندگی مردم اظهار کرد:  خارج شدن هنر از زندگی و قرار دادن آن در شکل‌های قراردادی بعدا اتفاق افتاده و در معماری نیز همین مساله تکرار  شده است.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: سال‌های گذشته اسناد مختلفی در مورد شهر سازی و معماری داشتیم اما هیچ کدام از آنها موجب تحول معماری نشده است و معماری دچار آشفتگی‌هایی است که ناشی از آشفتگی در حوزه مدیریت و حوزه های دیگر است.

مسجد جامعی افزود: در حال حاضر در تهران نقشه کشی برای تهران نمی‌بینیم و تناسبی در فضاهای شهری وجود ندارد در حالیکه در گذشته این تناسب‌ها به دقت رعایت می‌شده و به طور مثال اگر مسجدی در قدیم بوده در کنارش کتابفروشی بوده این نشان دهنده رعایت نسبت‌ها بوده است.

وی تصریح کرد: این تناسب‌ها در هیچ کتاب شهرسازی و معماری نبود ولی به دلیل اینکه انسان اصل بود براساس دیدگاه افراد این اتفاق ایجاد می‌شد.

مسجد جامعی گفت: در حال حاضر در شرایطی هستیم که بهترین فضاهای شهری در اختیار بانکها، فست فودها و معاملات مسکن هست و این به دلیل بی برنامگی شهری است.

وی تاکید کرد: در تهران به عنوان شهری که بیشترین مراکز  و دانشکده‌های معماری وجود دارد آشفته‌ترین شرایط معماری شهری را داریم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا