اجتماعی و فرهنگی

جزئیات دستگیری زورگیر مرکز تهران

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین سرهنگ قاسم پور در این‌باره گفت:  چندی پیش درپی دریافت شکایت از تعدادی شهروندان تهرانی در خصوص زورگیری از آنان در محدوده‌های مختلف محله عباس‌آباد، پرونده ای در این خصوص در کلانتری ۱۰۴ تشکیل و تیمی ویژه، رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی با اشاره به تحقیقات مأموران کلانتری در این خصوص، تصریح کرد: در جریان بررسی‌های اولیه مشخص شد که تمامی سرقت ها از سوی یک نفر با مشخصات ثابت رخ داده و این فرد در خیابان‌های خلوت و با تهدید سلاح سرد اقدام به زورگیری از شهروندان کرده است.

رییس کلانتری ۱۰۴ عباس آباد با اشاره به آغاز بررسی‌های محسوس و نامحسوس در محدوده‌هایی که پیشتر سرقت در آنها رخ داده بود، گفت: مأموران کلانتری پس از اخذ مجوزهای قضایی گشت‌های خود در مناطقی را که احتمال وقوع جرم در آن وجود داشت آغاز کرده و آنجا را  تحت کنترل و نظارت قرار دادند.

وی ادامه داد:‌ سرانجام چند روز بعد اکیپ گشت کلانتری در حال گشت‌زنی در محل بود که یکی از شهروندان با مراجعه به آنان اعلام کرد که از سوی یک زورگیر مورد سرقت قرار گرفته است. 

قاسم‌پور با بیان اینکه مأموران با دریافت مشخصات سارق زورگیر مطمئن شدند که این فرد همان زورگیر تحت تعقیب است، گفت: محل  تحت کنترل و محاصره مأموران پلیس قرار گرفت و مدتی بعد مأموران پلیس با شناسایی سارق زورگیر، وی را دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند.

رییس کلانتری ۱۰۴ عباس آباد با اشاره به اقدام متهم برای فرار از دست مأموران گفت: هنگام دستگیری متهم وی سعی کرد تا با استفاده از سلاح سردی که به همراه داشت پا به فرار بگذارد که موفق نشد.

وی با بیان اینکه متهم تحت بازجویی قرار گرفت، ادامه داد:‌ این فرد که ع نام داشت، در بازجویی‌های اولیه خود را بی گناه و دلیل فرارش را هول شدن اعلام کرد، اما پس از روبه رویی با مالباخته و دیگر شواهد موجود به زورگیری و سرقت از این فرد و ده‌ها شهروند دیگر در محدوده عباس آباد اعتراف کرد و گفت که با تهدید چاقو و در هنگام تاریکی هوا عابرانی را که از معابر خلوت تردد می‌کردند، شناسایی کرده و اقدام به زورگیری پول نقد و اموال گرانبهایشان کرده است.

به گفته رییس کلانتری ۱۰۴ عباس‌آباد، متهم پس از تشکیل پرونده برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا