اجتماعی و فرهنگی

آخرین وضعیت پرونده فوت «کیارستمی»

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین دکتر ایرج خسرونیا  در خصوص آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده فوت عباس کیارستمی اظهار کرد: هنوز کار کارشناسی این پرونده کامل نشده است و منتظر هستیم مقامات رسمی بیمارستانی که کیارستمی  در فرانسه به آنجا منتقل شد، گزارش علت مرگ را بفرستند.

وی افزود: خانواده مرحوم کیارستمی نیز گفتند صبر می‌کنیم تا کارها به صورت قانونی انجام شود. اما رسانه‌ها هر روز با کسی که به پرونده آشنا نیست مصاحبه می‌کنند و حرف‌هایی را بیان می‌کنند که باعث ناراحتی خانواده ایشان می‌شوند. جامعه پزشکی به ایشان بسیار علاقمند بود و از این اتفاق ناراحت است، اما در عین حال باید توجه داشت که این اتفاق ممکن بود برای یک پزشک معمولی، وزیر، وکیل و … نیز بیفتد و عمل جراحی انجام دهد که عارضه داشته باشد یا منجر به فوت شود.

عضو دادگاه انتظامی سازمان نظام پزشکی، در خصوص روند بررسی این پرونده نیز توضیح داد و گفت: هیئت اولیه‌ای در حال بررسی این پرونده است و در حال حاضر نمی‌تواند نظر دهد. بعد از کارشناسی اولیه، گزارش باید به هیئت بدوی انتظامی این سازمان ارائه شود. در این مرحله مجددا اطرافیان و پزشکان فراخوانده می‌شوند و بعد از تشکیل محکمه، حکم نهایی که قابل تجدید نظر است، صادر می‌شود. اما در نهایت  اگرخانواده آقای کیارستمی به رای  معترض بودند، رای به دادگسترس سپرده می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا