شورای شهر

تشکیل کارگروه های مشورتی ستاد شورایارای ها

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین مرتضی طلایی در نخستین روز از تشکیل کارگروه های مشورتی ستاد شورایاران شهر تهران با بیان اینکه شورایاران سرمایه های اجتماعی هستند که همچون ثروت در دل جامعه نهان هستند، تصریح کرد: شورایاران در تلاشند با ایجاد تعامل بین بخشی بر میزان اثربخشی این سرمایه های اجتماعی در دل جامعه بیافزایند تا سطح کرامت، منزلت، معرفت و شاخص های ارزشی جامعه بیش از پیش ارتقا یابد.

عضو کمیسیون اجتماعی شورای شهر تهران ادامه داد: کارگروه های مشورتی شامل کارگروه حقوقی، فرهنگی و اجتماعی، سلامت و محیط زیست، عمران و شهرسازی، برنامه ریزی و بودجه، آموزش و پژوهش، روابط عمومی و ارتباطات، فناوری اطلاعات، بانوان و ادوار است و ممکن است در آینده با توجه به نیازسنجی ها بر تعداد این کارگروه ها افزوده یا کاسته شود.

 وی با یادآوری اینکه تنها نهاد موثر در شناخت مشکلات زندگی شهری، گروه هایی از دل شهروندان هستند که در روند زندگی روزانه در جریان مشکلات شهر و جامعه قرار دارند، بیان کرد: رصد و شناسایی مشکلات شهر و ارائه راهبردهای کاربردی روشی کارآمد و ناشی از هویت راهبردی شورایاران است. از همین رو است که معتقدیم با کمک شورایاران می توانیم خلاء های موجود جامعه را شناسایی و با سرعت بیشتری در مسیر حذف آنها گام برداریم. بنابراین اتاق فکر شورایاران داوطلب از میان داوطلبانی که در انتخابات این نهاد کاندید شده و برای همکاری اعلام آمادگی کرده بودند، بر اساس میزان تحصیلات و تخصص، از ۱۵۰ داوطلب در قالب گروه داوطلبان مشاور برای حضور در کارگروه های مشورتی ده گانه تشکیل شده است.

 طلایی یکی از اولویت های شورای شهر پایتخت را پاسخ دادن به مطالبات مردمی از نهاد شهرداری تهران خواند و گفت: امروز زمان آن رسیده که مسئولان در کنار نیروهای مردمی متخصص آستین همت بالا بزنند و با کمک خود مردم مشکلات شهرها را برطرف کنند. مشارکتی که نمادی از جهاد اجتماعی و فرهنگی است و منجر به توسعه روزافزون شهرهایی همچون تهران می شود.

وی یکی از معضلات کنونی جامعه را بروز گسست خانوادگی در نهاد جامعه دانست و افزود: با توجه به مشکلات کنونی جامعه که نیاز به درمان فوری با مشارکت های مردم دارند، کارگروه های مشورتی ستاد شورایارای ها با الگویی مشابه کمیسیون ها و کمیته های تخصصی شورای شهر تشکیل شده اند.

نایب رئیس شورای شهر تهران، نقش ستاد شورایاری در توان افزایی کارگروه های مشورتی ستاد شورایاری را تسهیل گری برقراری ارتباط این نیروهای متخصص به منظور ارائه مدل های خروج از مشکلات خواند و گفت: ستاد در نظر دارد پس از تشکیل این کارگروه های ده گانه و مشخص شدن دبیران و تشکیل کارگروه مشاوران ادوار که متشکل از ۵ شورایار با سابقه تهران است، زمینه اتصال این گروه های مشورتی با کمیسیون های تخصصی شورا، سازمان ها و معاونت های کنونی شهرداری و کمیسیون های سراهای محلات را فراهم کند تا از این ثروت اجتماعی به خوبی بهره گیری شود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا