اجتماعی و فرهنگی

کمبود اعتبار، انتقال خون و اورژانس را روز به روز ضعیف تر کرده است

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین حسن هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره کاهش شمار مراکز انتقال خون که بخشی از آنان استیجاری بوده است و باز پس گرفته شده است تصریح کرد: متأسفانه این مشکل را درباره سازمان انتقال خون و اورژانس کشور داریم و این ارگان‌ها روز به روز ضعیف تر شده‌اند درحالی که بیماری‌‌ها، تقاضاها و حوادث در کشور بیشتر شده‌اند.

وی افزود: سازمان انتقال خون و اورژانس کشور مشکل اعتباری دارند و اعتباراتشان متناسب با ماموریتشان نیست و امیدواریم سازمان مدیریت و مجلس در بودجه ۹۴ این عقب‌ماندگی‌ها را جبران کنند به نحوی که هم عقب ماند‌گی‌ها را جبران کنند و هم به نحوی اعتبار دهند که این سازمان‌ها بتوانند مأموریت‌هایشان را درست انجام دهند.

هاشمی خاطرنشان کرد: بخشی از اقدامات در اورژانس و مراکز انتقال خون به صورت ایثارگری انجام می‌شود چرا که برخی اقدامات و تلاش‌ها وظیفه کارکنان مراکز انتقال خون نیست اما ایثارگرانه این تلاش‌ها انجام می‌شود.

وزیر بهداشت تأکید کرد: من باور دارم اگر ارزش این خون اهدایی و فرآورده‌های خونی که در مراکز انتقال خون صورت می‌گیرد بیش از گندمی که وارد می‌کنیم نباشد کمتر از آن نیز نیست چرا که ممکن است کسی نان نخورد ولی اگر به کسی خون نرسد جان خود را از دست خواهد داد.

وی گفت: ما همزمان با برآورد اعتبارات مورد نیاز برای جبران عقب ماندگی‌ها و شکل‌گیری اقدامات شایسته سازمان انتقال خون در حال رایزنی با سازمان مدیریت و مجلس هستیم. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا