مدیریت شهری

تشویق ۱۰ میلیونی برای تجمیع در نوسازی بافت فرسوده

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین  عبادالله فتح‌اللهی با بیان اینکه امسال با افت صدور پروانه ساخت مسکن در تهران به دلیل رکود بازار مواجه بودیم، گفت: وقتی در کل بازار رکود وجود دارد این رکود در بافت‌های فرسوده چشمگیرتر است.

 

وی با اشاره به بسته تشویقی برای متقاضیان نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده در نیمه دوم سال اظهار کرد: در گذشته تراکم تشویق برای جبران هزینه‌هایی بود که دولت باید پرداخت می‌کرد اما امسال با توجه به رکود بازار مسکن و با پیشنهاد سازمان نوسازی برای همه پارسل‌های ریزدانه که با تجمیع به مساحت بیش از ۲۰۰ متر برسند حدود ۱۰ میلیون تومان هزینه معماری و طراحی نما برای ترویج معماری ایرانی- اسلامی پرداخت می‌شود.

 

فتح‌اللهی تاکید کرد: همچنین املاک تجمیعی که با تشکیل پرونده در دفاتر خدمات نوسازی اقدام به نوسازی کردند از بخشی از خدمات الکترونیک به صورت رایگان بهره می‌برند.

 

 

مدیرعامل سازمان نوسازی شهرداری تهران ادامه داد: به دنبال این هستیم تا هزینه‌های نظام مهندسی را برای بافت فرسوده و پلاک‌های تجمیعی از بین ببریم. همچنین یارانه‌ها و تسهیلاتی را از طریق سازمان نوسازی و شهرداری تهران تکمیل می کنیم. امیدواریم امسال در نیمه دوم رونق نسبی در بخش مسکن ایجاد کنیم.

 

مدیرعامل سازمان نوسازی شهرداری تهران در پایان اظهار کرد: به عنوان کارشناس امر نوسازی که ۲۰ سال است در این حوزه فعالیت می‌کند، صادقانه می‌گویم که شهرداری تهران وارد موضوع نوسازی شده و دولت جدید نیز گام‌های خوبی برداشته است. در دولت قبلی زمانی که این صحبت‌ها مطرح می‌شد به صراحت می‌گفتند که به دولت ارتباطی ندارد، اما دولت جدید در دو، سه ماه جدید اقدامات مثبتی انجام داده است و امیدواریم در سال آینده در بودجه نیز بدهی‌های دولت لحاظ شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا