اجتماعی و فرهنگی

افزایش ضریب ایمنی پروازها در ۲ سال گذشته

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین  علی عابدزاده در نشست خبری نخستین نمایشگاه «راهسازی، راهداری و صنایع وابسته» به معضلات متعدد صنعت حمل و نقل هوایی اشاره کرد و گفت: این صنعت با اعمال تحریم‌ها با مشکلات متعددی مواجه شد و لغو تحریم‌ها تا حدودی شرایط را برای بهبود فضای کاری فراهم کرد.

وی ادامه داد: سازمان هواپیمایی کشوری با وجود تحریم‌های اعمال شده طی سال‌های گذشته توانست اقدامات مؤثری در صنعت هواپیمایی کشور بردارد که این گام‌ها مربوط به حوزه ناوگان، فرودگاه‌ها و تجهیزات مربوط به صنعت حمل و نقل هوایی می‌شود.

عابدزاده تصریح کرد: به علت ساختار اقتصادی حمل و نقل هوایی در ایران، نرخ‌ بلیت تا سال گذشته تکلیفی بود که با مصوبه مجلس شورای اسلامی و دولت، این عامل بازدارنده در پیشرفت صنعت هواپیمایی برداشته شد.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری اظهار داشت: تکلیفی بودن نرخ بلیت هواپیما آسیبی مشابه با اعمال تحریم‌ها به صنعت حمل و نقل هوایی وارد می‌کرد.

به گفته وی، مقررات سازمان‌ هواپیمایی سایر کشورها در حال تغییر و بروزرسانی است در حالی که در ایران، نظام و دستورالعمل ثابتی داشتیم که این مسئله از طریق مصوبه مجلس و حمایت دولت تا حدودی برطرف شد.

عابدزاده با اشاره به اعمال نظارت بیشتر بر تأسیس ایرلاین‌ها گفت: طی دو، سه سال گذشته با افزایش نظارت بر فعالیت شرکت‌های هواپیمایی و همچنین تأسیس ایرلاین‌ها، ضریب ایمنی پروازها نسبت به گذشته افزایش قابل توجهی یافته است.

در ادامه فرهاد پرورش گفت: بر اساس برنامه قرار است ۷ تا ۸ فروند ایرباس در سال ۲۰۱۷ خریداری شود و اگرچه قرارداد APRمنعقد نشده است، اما پیش‌بینی می‌شود ۸ فروند هواپیمای APR هم در سال ۲۰۱۷۷ تحویل داده شود.

وی ادامه داد: تحریم‌ها اثر مستقیمی بر صنعت هوایی ایران داشته است و بیشترین آسیب‌ها به شرکت‌های هواپیمایی وارد شده است.

مدیرعامل شرکت هواپیمایی ایران‌ایر افزود: ایران‌ایر با چالش‌های مختلفی روبرو است که یکی از آنها بحث پرداخت حقوق بازنشستگان از طریق صندوق بازنشستگان است که باید از طریق خود شرکت هما پرداخت شود و همین موضوع موجب شده است که این شرکت با کاهش سرمایه‌گذاری مواجه شده و محدودیت‌هایی در این زمینه داشته باشد.

پرورش تصریح کرد: پس از اجرای برجام، شرایط برای تمام بخش‌های اقتصادی و همچنین صنعت هوایی کشور تغییر کرد و امکان برقراری تعاملات و مناسبات با شرکت‌های سازنده هواپیما فراهم شد؛ اگرچه ایران‌ایر پیش از اجرایی شدن برجام، مذاکراتی را با شرکت‌های سازنده هواپیما برگزار کرده بود.

وی ابراز امیدواری کرد که قرارداد با شرکت ATR پیش از پایان سال میلادی به نتیجه برسد.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا