اجتماعی و فرهنگی

جزئیات دستگیری پدر خوانده کیف قاپ‌های پایتخت

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین  ۹ خرداد امسال و از طریق مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ وقوع یک فقره موبایل قاپی در خیابان قلعه مرغی به کلانتری ۱۶۱ ابوذر اعلام شد . 

پرونده در اداره هجدهم پلیس آگاهی

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "موبایل قاپی" و با توجه به طرح شکایت های مشابه در خصوص سرقت به شیوه تک نفره ، به دستور دادیار شعبه اول دادسرای ناحیه ۳۴ تهران پرونده  برای  رسیدگی در اختیار اداره هجدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت . 

شکایت های مشابه با موضوع سرقت

با ارجاع پرونده سرقت های "موبایل قاپی و کیف قاپی به شیوه انفرادی"به اداره هجدهم پلیس آگاهی ، دهها مالباخته به این اداره مراجعه و در اظهارات مشابه عنوان داشتند که توسط سرنشین یک دستگاه موتورسیکلت طرح هوندا ۱۲۵ مورد سرقت کیف دستی و یا گوشی تلفن همراه قرار گرفتند . 

شاکی اصلی پرونده در اظهاراتش به کارآگاهان عنوان داشت : "در ساعت ۱۳:۳۰ ، در خیابان قلعه مرغی به صورت پیاده در حال تردد و مکالمه با گوشی تلفن همراه بودم که ناگهان فردی حدودا ۴۰ ساله با یک دستگاه موتورسیکلت [طرح] هوندا ۱۲۵ نزدیک شد و در یک لحظه اقدام به  قاپیدن گوشی از دستم کرد ؛ سرعت سرقت و قاپیدن گوشی به اندازه ای بود که در چند ثانیه اول قادر  به انجام هیچ کاری نبودم و سارق همزمان با سرقت گوشی ، به سرعت از محل متواری شد " . 

شناسایی تصویر متهم 

با بررسی شکایت دهها مالباخته و ارائه مشخصات یکسان از این سارق تک نفره ، کارآگاهان با شناسایی محل های آلوده به سرقت که سارق عمدتا در آن مناطق اقدام به سرقت از مالباختگان کرده بود ، به این مراکز مراجعه و ضمن شناسایی دقیق محل های سرقت به بازبینی تصاویر برخی از دوربین های مداربسته این مناطق در زمان سرقت پرداختند . 

نهایتا با بهره گیری از تصاویر بدست آمده از دوربین های مداربسته و شناسایی تصویر سارق توسط مالباختگان ، مجرم سابقه دار در زمینه کیف قاپی و موبایل قاپی بنام "کاظم . ر" ( ۳۹ ساله ) مورد شناسایی قرار گرفت . 

بررسی سوابق "کاظم . ر" حکایت از آن داشت که این مجرم سابقه دار در زمینه ی کیف قاپی و موبایل قاپی ، از سال ۸۶ تاکنون بارها دستگیر و روانه ی زندان شده و آخرین بار پس از  گذراندن ۱۰ سال دوران محکومیتش ، در سال ۱۳۹۳ از زندان آزاد شده است . 

دستگیری متهم

با شناسایی "کاظم . ر" از سوی دهها مالباخته ، کارآگاهان با بهره گیری از اطلاعات موجود در سوابق متهم موفق به شناسایی مخفیگاه و محل های تردد متهم در خیابان هلال احمـر – انبار گندم شده و این مکان ها را تحت مراقبت های پلیسی و نامحسوس خود قرار دادند . 

سرانجام "کاظم . ر" در زمان تردد با یک دستگاه موتورسیکلت طرح هوندا ۱۲۵ زرد رنگ ، در خیابان انبار گندم شناسایی ، دستگیر و به اداره هجدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد . 

"کاظم . ر" پس از مشاهده ی تصاویر متعدد از لحظه سرقت هایش و همچنین مواجه حضوری با دهها مالباخته و شناسایی کامل خود توسط آنها صراحتا به دهها فقره کیف قاپی و موبایل قاپی به شیوه انفرادی اعتراف و انگیزه خود را نیز تأمین هزینه مصرف موادمخدر خود از نوع شیشه و هروئین اعلام کرد . 

در ادامه تحقیقات و با اعتراف "کاظم . ر" به فروش گوشی های تلفن همراه مسروقه به یکی از فروشندگان موادمخدر در منطقه انبار گندم ، خریدار اموال مسروقه و یکی از توزیع کنندگان موادمخدر منطقه انبار گندم نیز شناسایی ، دستگیر و پس از انتقال به اداره هجدهم و مواجه حضوری با متهم اصلی پرونده  بلافاصله به خرید دهها دستگاه گوشی تلفن همراه مسروقه در ازای تهیه موادمخدر برای "کاظم . ر" اعتراف کرد. 

سرهنگ کارآگاه داوود فـرد معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ به خبرنگار مهر، گفت: با اعتراف صریح متهم به دهها فقره سرقت ، بررسی پرونده های مشابه و شناسایی دهها مالباخته ، تاکنون دهها محل سرقت در مناطق خیابان مختاری، خیابان نوفل لوشاتو، شهرک شریعتی، خیابان ۱۲ فروردین، چهارراه وحدت، خیابان میرداماد، خیابان جمهوری، خیابان شهسواری، خیابان هلال احمر، خیابان کارگر، میدان محمدیه، انبار گندم، خیابان قلعه مرغی و… شناسایی شده است.

وی با اشاره به کاهش چشم گیر سرقت های تک نفره در سطح شهر تهران پس از دستگیری متهم، افزود: از تمامی مالباختگانی که بدین شیوه و شگرد مورد کیف قاپی و موبایل قاپی قرار گرفتند دعوت می شود تا  برای  شناسایی متهم پرونده به اداره هجدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا