سیاسی

عوامل اسیدپاشی‌ها به اشد مجازات برسند

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین آیت‌الله موحدی کرمانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران با اشاره به حادثه اسیدپاشی در اصفهان ضمن این‌که این حادثه را بسیار دلخراش، زشت و غیرانسانی خواند که همه را متأثر کرده است، گفت: ما شدیدا این عمل قبیح را محکوم می‌کنیم.

وی تأکید کرد: از کسانی که در این زمینه مسوولیتی دارند می‌خواهیم هرچه سریع‌تر عوامل این حادثه را شناسایی کنند و به اشد مجازات برسانند.

 

خطیب نماز جمعه تهران در ادامه گفت: مسئولان باید تمام همت خود را صرف کنند تا جوانان را از وارد شدن در غرقاب فساد و تباهی به هر شکلی که می‌شود نجات دهند.

موحدی کرمانی با مورد توجه قرار دادن واقعه عاشورا و مقایسه عملکرد جبهه حق و باطل، گفت: یکی از درس‌هایی که عاشورا به ما می‌دهد این است که گاهی ایجاب می‌کند که انسان سختی‌ها را برای پیشبرد دین تحمل کند و ولایت اهل بیت (ع) نیز همین‌جا ظاهر می‌شود.

 

وی با بیان این‌که جنگ رخ داده در کربلا جنگ دو فرهنگ بود، اظهار کرد: یکی می‌گوید همه فدای من و دیگری می‌گوید من فدای نجات امت اسلامی که این دومی در دل جای می‌گیرد. همچنین در یک طرف صدق وجود دارد و در طرف دیگر دروغ و تهمت و تملق دیده می‌شود. آنها هرچه توانستند تهمت زدند و تبلیغات غلط کردند و هم اکنون می‌بینیم که آمریکا در مقابل ایران چنین جبهه‌ای را ایجاد کرده است.

 

موحدی کرمانی در ادامه با بیان این‌که در یک طرف از این جبهه‌ها حکومت بر انسان‌ها به زور بود و در سوی دیگر حکومت با عشق و علاقه خود انسان‌ها شکل می‌گرفت، گفت: مبارزه یک طرف نیز مبارزه منطق و عقل بود و در سوی دیگر جهل وجود داشت. همچنین طرفداران باطل معتقدند که از هر راهی باید به هدف رسید ولی در طرف دیگر این‌طور نیست. جناح باطل می‌گوید که من از شمشیر و نیزه و شکنجه برای پیروزی استفاده می‌کنم و طرف دیگر می‌گوید که من از قوانین مقدر هستی استفاده می‌کنم و از خدا کمک می‌خواهم.

 

خطیب نماز جمع این هفته تهران با بیان این که طرفداران جناح حق، حق را دارند و طرفداران باطل چیزی برای گفتن و عرضه کردن ندارند، اظهار کرد: جبهه حق برنده است و جبهه باطل قطعا مغلوب است و شکست می‌خورد و ما هم باید دقت کنیم که از مسیر الهی جدا نشویم.

 

وی در همین راستا افزود: اگر واقعا می‌خواهیم در فرهنگ مبتذل غرب را با این ماهواره‌ها و اینترنت‌ها به روی جوانان معصوم باز کنیم و این در باز شود باید منتظر سرنوشت اندلس باشیم. مسأله شوخی نیست. مسئولان باید تمام همت خود را صرف کنند تا جوانان را از وارد شدن در غرقاب فساد و تباهی به هر شکلی که می‌شود نجات دهند و اگر این کار را نکنند بدانند که سیلی سختی در دنیا و عذاب سختی در آخرت در انتظار آنها خواهد بود.

 

موحدی کرمانی با طرح این پرسش که آیا معنای مدیریت جهادی و سال فرهنگ که مقام معظم رهبری فرمودند این است؟ گفت: خداوند ان‌شاءالله همه ما را از خواب غفلت بیدار کند.

 

وی اظهار کرد: اگر گناه شایع شد مسئولیتش گریبان همه را می‌گیرد. اگر کسی در خانه گناهی انجام دهد کسی حتی وظیفه تحقیق و تفحص ندارد اما وقتی گناه آشکار شد در مورد این گناه آشکار همه مسئولند.

 

خطیب این هفته نماز جمعه تهران خاطرنشان کرد: خدا نکند در ادارات ما زیرمیزی، در قضای ما رشوه حاکم گردد و خدا نکند بودجه کشور که باید به همه برسد و همه را نجات دهد به عده خاصی برسد و خدا نکند که روابط بر ضوابط حاکم گردد. این‌ها خطراتی است که نظام را تهدید می‌کند.

به گزارش ایسنا، موحدی کرمانی در خطبه‌های دوم نماز جمعه این هفته تهران با تسلیت رحلت آیت‌الله مهدوی کنی این شخصیت را عالم ربانی، مجاهد و متقی خواند و گفت: اگر کسی بخواهد با سوابق درخشان این عالم روحانی آشنا گردد کافی است به پیام تسلیت مقام معظم رهبری که پیامی جامع‌الاطراف بود، دقت کند.

 

وی با اشاره به سوابق آیت‌الله مهدوی کنی در طول مبارزات انقلاب اسلامی، افزود: تأسیس دانشگاه امام صادق (ع) از جمله سوابق ایشان است و نظام ما در موقعیت‌های مختلف از فارغ‌التحصیلان این دانشگاه استفاده کرده است.

 

موحدی کرمانی دبیرکلی جامعه روحانیت مبارز از سوی آیت‌الله مهدوی کنی را از مسئولیت‌های مهم مهدوی کنی نسبت به مسئولیت‌های دیگرش دانست و گفت: جامعه روحانیت مبارز به همراه حزب جمهوری اسلامی نقش بسیار موثری در پیروزی انقلاب اسلامی داشتند.

 

خطیب نماز جمعه این هفته تهران در ادامه سخنان خود با مدنظر قرار دادن دیدار نخبگان جوان با مقام معظم رهبری، تأکید رهبر انقلاب نسبت به این موضوع که تنها نباید به منابع زیرزمینی و نفتی تکیه کرد و باید اتکا به استعدادهای نخبگان را مورد توجه قرار داد را حائز اهمیت دانست.

 

وی در ادامه با اشاره به حادثه اسیدپاشی در اصفهان ضمن این‌که این حادثه را بسیار دلخراش، زشت و غیرانسانی خواند که همه را متأثر کرده است، گفت: شدیدا این عمل قبیح را محکوم می‌کنیم و از کسانی که در این زمینه مسئولیتی دارند می‌خواهیم هرچه سریع‌تر عوامل آن شناسایی شوند و به اشد مجازات برسند.

 

موحدی کرمانی با اشاره به محکوم کردن آیت‌الله نمر به اعدام از سوی نظام سعودی، گفت: بر طبق گفته استاد دانشگاه الأزهر یک سوم جمعیت عربستان شیعه است بنابراین حواس عربستان باید جمع باشد. اعدام کردن روحانیت مبارز شیعی برای عربستانی که یک سوم جمعیتش شیعه است گران تمام می‌شود. ضمن اینکه عربستان مطمئن باشد اگر خدای نکرده چنین عملی انجام شود بر طبق آیه قرآن ظالمین به دست ظلمشان نابود خواهند شد.

 

خطیب نماز جمعه تهران موضوع کاپیتولاسیون را هم مورد توجه قرار داد و گفت: در همین ایام و در زمان شاه خائن این موضوع در مجلس شورای ملی آن زمان به تصویب رسید و امام (ره) در مورد آن فریاد زدند که ایران را فروختند.

 

موحدی کرمانی در ادامه سخنان خود با گرامیداشت فرا رسیدن سالروز شهادت حسین فهمیده، گفت: اینکه انقلاب چه انسان‌هایی را پرورش داده عجیب است.

 

وی همچنین گفت که شنیده شده حدود ۱۰۰ نفر از تروریست‌های داعش و دو تن از فرماندهان آنها پس از این‌که چندین روز توسط ارتش عراق محاصره بودند تسلیم شدند و به اسارت نیروهای عراقی درآمدند که این جای شکر دارد.

 

موحدی کرمانی افزود: خیلی روشن است که هدف آمریکا از ائتلاف چه بوده. آنها این هدف را داشتند که منابع نظامی و اقتصادی و صنعتی و تأسیسات سوریه را نابود کنند. حال اگر از سوی داعش به نیروهای آمریکا و غرب تهدیدی می‌رسید آنها حتما باید از بین می‌رفتند اما تمام هدفشان حفظ خودشان است.

 

خطیب نماز جمعه این هفته تهران همچنین گفت: نقل شده که یکی از اعضای اسیر شده داعشی که نوجوانی ۱۵ساله بوده اعتراف کرده که داعش به نیروهای خود داروهای خاصی را می‌خورانده تا آنها تحت تأثیر این دارو به عملیات انتحاری دست بزنند. هیچ هم بعید نیست که آنها این‌طور جنایت‌ها را انجام دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا