اجتماعی و فرهنگی

لایحه درآمد پایدار شهرداری‌ها در دستور کار دولت

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین دکتر هوشنگ خندان‌دل در حاشیه جلسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با شهردار و شورای شهر مشهد و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کمیسیون‌های مختلف نظارت بر اقدامات عمرانی کشور، در عرصه‌های مختلف را در دستور کار قرار داده‌اند و ما از این موضوع استقبال می‌کنیم.

 

وی افزود: بازدید کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از بافت فرسوده مشهد خوشبختانه با ایامی مقارن شده که بودجه سال ۹۴ در حال تدوین است و همچنین مقدمات تدوین برنامه ششم توسعه نیز در دستور کار مجلس و دولت قرار گرفته است.

 

خندان‌دل اظهار کرد: به همین جهت موقعیتی فراهم شده که مسائل عمرانی کشور مدنظر قرار بگیرد و طبیعتا برگزاری جلساتی از این دست می‌تواند در این مسیر راهگشا باشد.

 

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور با اشاره به لایحه مدیریت شهری گفت: این لایحه در دستور کار ما قرار دارد که موجب می‌شود تا بخش‌های بزرگتری در حوزه وظایف شوراها و شهرداری‌ها قرار بگیرد که مفهوم مدیریتی یکپارچه شهری نیز همین است.

 

وی خاطرنشان کرد: لایحه درآمدهای پایدار شهرداری‌ها نیز در دستور کار ماست که این موضوع نیز می‌تواند یکی از مشکلات قدیمی شهرداری‌ها را حل کند و زمینه را برای کاهش وابستگی شهرداری‌ها به بودجه جرایم ساختمانی و صدور مجوزهای ساختمانی و در واقع مردم کاهش دهد.

 

خندان‌دل در پاسخ به سوالی در خصوص افزایش میزان تسهیلات خرید مسکن تصریح کرد: امروز کشور بیش از همیشه به رونق اقتصادی احتیاج دارد و حوزه‌های مختلف برای ایجاد رونق نیازمند افزایش تسهیلات بانکی هستند که این تسهیلات می‌تواند راهگشای بخش‌های مختلف در این مسیر به شمار برود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا