شورای شهر

انتخابات کمیسیونهای شورا سیاسی نبود

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین محسن پیرهادی با اشاره به برخی انتقادات در خصوص غیرقانونی بودن رای گیری کمیسیونهای شورا در سال دوم، گفت: رئیس شورا اختیاراتی دارد که بر اساس آن می تواند لیست کمیسیونها را تهیه کرده و آن را به اعضا پیشنهاد بدهد. در انتخابات اخیر نیز همین اتفاق افتاد و کمیسیونها با رای بالایی مورد تایید اعضا قرار گرفت.

وی با اشاره به طرح دو فوریتی که بر اساس آن پیشنهاد شده بود ترکیب کمیسیونها هیچگونه تغییری نکند، افزود: ارائه این دو فوریت غیرقانونی بود که آن هم از دستور جلسه خارج شد و بر اساس رویه سال گذشته که کمیسیون به کمیسیون رای گیری انجام می شد، عمل شد.

پیرهادی که خود قصد حضور در کمیسیون برنامه و بودجه را داشت، گفت: متاسفانه به دلیل آنکه این موضوع سیاسی نبود صدای ما به جایی نرسید و کمیسیونها با تعداد بالایی رای آوردند.

این عضو شورای شهر تهران اضافه کرد: من به اعضای دو کمیسیون نظارت و بودجه رای ندادم اما این کمیسیونها با تعداد بالایی رای آورد.

پیرهادی با بیان اینکه برخی از اعضا مانند حافظی به نحوه رای گیری اعتراض داشتند، گفت: به اعتقاد وی باید برای تک تک اعضا رای گیری می شد نه به شیوه گروهی. این ایراد قانونی نیست بلکه ابهامی است که باید رفع شود. متاسفانه این نوع اعتراضات چون جریانی نیست، به جایی نمی رسد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا