اجتماعی و فرهنگی

گردش مالی چند هزار میلیاردی شهرداری/هزینه های شهرآفتاب چه زمانی به شورا می رود؟

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین ناصر امانی اظهار داشت: شهرداری تهران در بین کلان شهرها تنها شهری است که با گردش مالی حدود ۱۷ هزار میلیارد تومانی، تفریغ بودجه را به موقع تسلیم شورای اسلامی شهر تهران کرده است و حتی تفریغ مالی سال ۹۴ را در همین اردیبهشت ماه گذشته تقدیم شورا نموده ایم .علاوه بر تفریغ، پذیرفتیم که صورت های مالی تلفیقی شهرداری تهران، شرکت ها و سازمان ها نیز با همکاری حسابرس شورا بررسی و در شورا مطرح شود.

معاون شهردار تهران افزود: برگزاری مجامع سازمان ها و شرکت ها که پیش از این دوره مدیریت شهری اصلا برگزار نمی شده نیز از جمله اقداماتی است که در همین چارچوب انجام شده و سال هاست که حداکثر تا تیرماه همه مجامع شرکت ها و سازمان ها برگزار می شود.

ناصر امانی خاطرنشان کرد: بحث انتشار صورت های مالی، صورت های درآمدی و هزینه های شهرداری نیز که طبق قانون هر ۶ ماه یکبار هم باید تقدیم شورا شود و هم به اطلاع افکار عمومی برسد نیز از سوی شهرداری تهران انجام می شود.

معاون شهردار تهران گفت: طرح کاهش اختیارات شهردار تهران موجب شفافیت مالی بیش از این که مطرح نمودم نخواهد شد و تنها کاهش اختیارات مالی شهرداری را به دنبال خواهد داشت، حال آنکه شهرداری تهران در اوج شفافیت مالی به سر می برد.

وی افزود: دلیل دوم ذکر شده در طرح عدم پاسخ به تذکرات اعضای شورا عنوان شده حال آنکه از ابتدای سال جاری ۱۸ تذکر از سوی اعضای شورا به شهرداری تهران داده شده که تنها ۲ تذکر مربوط به مسائل مالی شهرداری بوده است. یکی از این دو تذکر مربوط به پرداخت دیون بوده که ما امروز گزارش آن را آماده کرده بودیم و دیگری مربوط به صورت های هزینه ای شهر آفتاب بوده که در دو هفته آینده آن نیز آماده و در صحن شورا ارائه خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا