اجتماعی و فرهنگی

نجات ۲۰ تن از حریق در یک ساختمان مسکونی

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین سید جلال ملکی در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره گفت: در ساعت ۳:۱ بامداد امروز حادثه حریق در یک مجتمع مسکونی به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده شد که در طی آن ستاد فرماندهی آتش نشانان سه ایستگاه را به همراه تشک نجات، نردبام هیدرولیکی و خودروی حامل تجهیزات تنفسی به محل حادثه واقع در سعادت آباد خ ۲۴ متری اعزام کرد.

ملکی با اشاره به حضور آتش نشانان در محل حادثه گفت: پس از حضور عوامل آتش نشانی در محل مشاهده شده که حریق در یک مجتمع مسکونی هشت طبقه ۱۶ واحدی رخ داده و کانون حریق واحدی ۱۵۰ متری در طبقه اول این ساختمان است.

وی با بیان اینکه در این واحد مسکونی سونای خشک به انبار تبدیل شده بود گفت: آتش از این نقطه آغاز شده و به اتاق خواب مجاور نیز سرایت کرده و در حال توسعه به دیگر بخش‌های ساختمان بود که آتش نشانان وارد عمل شده و عملیات اطفاء حریق را در دستور کار خود قرار دادند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با بیان اینکه دود زیادی طی این حریق طبقات را فرا گرفته بود ادامه داد: شماری از ساکنان در طبقات محبوس شده بودند که آتش نشانان با استفاده از نردبام هیدرولیکی و بالابر ۲۰ تن از این افراد را نجات داده و به محل امن انتقال دادند.

ملکی افزود: عوامل آتش نشانی پس از ایمن سازی محل و اطفاء کامل حریق عملیات تخلیه دود را آغاز کرده و در ساعت ۵:۲ بامداد به عملیات خود خاتمه دادند.

وی علت این حادثه را در دست بررسی اعلام کرد و گفت: ایجاد تغییر کاربری در فضاها امری خطرناک است و شهروندان نباید به هیچ عنوان بدون رعایت اصول ایمنی دست به چنین کاری بزنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا