اجتماعی و فرهنگی

شناسنامه دار کردن کودکان بی شناسنامه

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین عیسی فرهادی در حاشیه بازدید از سامان سرای لویزان و جلسه ستاد آسیب‌های اجتماعی به خبرنگار ایسنا گفت: قطعا اگر مردم به متکدیان سر چهار راه‌ها کمک نکنند و کمک‌های خود را از مسیر منطقی یعنی کمیته امداد، سازمان بهزیستی و موسسات خیریه به دست نیازمندان برسانند دیگر تکدی‌گری معنایی نخواهد داشت.

وی افزود: از ابتدای اجرای طرح جمع آوری متکدیان شهر تهران ۱۵۰۸ متکدی جمع آوری شده که از این تعداد ۱۲۶۶ نفر توسط شهرداری و ۲۴۲ کودک توسط بهزیستی جمع آوری شدند.

وی ادامه داد: از میان متکدیان جمع آوری شده ۶۹ نفر از اتباع بیگانه و سایرین از اتباع کشورمان بودند که در حال حاضر تحویل بهزیستی شدند و در سامانسراها نگهداری می‌شوند.

فرماندار تهران با اشاره به ایجاد تعامل و هماهنگی و همکاری مناسب میان دستگاه‌های ذیربط گفت: در حال حاضر نیروی انتظامی، بهزیستی و شهرداری تهران همکاری بسیار مناسبی داشته‌اند و تا کنون در سطح شهر تهران در حوزه فرهنگی ۲۰۰ تئاتر خیابانی با عنوان تئاتر درمانی برگزار شده است.

برخورد قاطع با باندهای تکدی‌گری

فرهادی ضمن تاکید بر برخورد قاطع با باندهای تکدی‌گری گفت: این باندها شناسایی شده‌اند و به زودی توسط نیروی انتظامی با آنها برخورد قاطعی انجام خواهد شد. بی تردید باندهایی که با برنامه ریزی از افراد جهت تکدی گری سوء استفاده می‌کنند برابر قانون سه ماه تا سه سال حبس جزای کار آنها خواهد بود.

وی در خصوص نحوه نگهداری متکدیانی که از سطح شهر تهران جمع آوری می‌شوند گفت: اگر در میان این متکدیان اتباع بیگانه وجود داشته باشد تحویل اداره امور اتباع خواهد شد و معتادین نیز به ستاد مبارزه با مواد مخدر تحویل داده می‌شوند کودکان نیز توسط بهزیستی نگهداری خواهند شد.

وی افزود: کودکانی که در این طرح دارای شناسنامه نیستند نیز راهکاری برای صدور شناسنامه آنها مد نظر قرار خواهد گرفت که امیدواریم نتیجه گفت‌وگوها در این زمینه هر چه زودتر اجرایی شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا