اجتماعی و فرهنگی

مدارس اسلامی کمک آموزش و پرورش هستند

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین غلامعلی حداد عادل در همایش مدیران کانون مدارس اسلامی که در دانشگاه امام صادق (ع) در حال برگزاری است، گفت: ما امروز با جنگ اقتصادی روبرو هستیم که یک تهاجم فرهنگی نیز با آن همراه است.

وی افزود: تمام قدرت‌هایی که اجازه ندادند راه‌های بانکی به کشور ما باز شود، آنها تمام راه‌های مجازی را به ایران باز گذاشتند.

عضو هیأت امنای کانون مدارس اسلامی تصریح کرد: راه‌های مجازی که باعث توطئه‌های سیاسی و برآشفته شدن مردم می‌شود را باز گذاشته‌اند و راه‌هایی که به بهبود اقتصادی مردم منجر می‌شود، بسته‌اند.

حداد عادل بیان کرد: باید برای برخی از ما هشدار باشد که راه خود را گم نکنیم، یعنی راه امام (ره) را گم نکنیم و مقام معظم رهبری پرچمدار آن راه است که باید ما نیز ادامه دهیم.

وی خاطرنشان کرد: راه درست و تأثیر ماندگار، آموزش و پرورش است. تربیت یک کار مستمر و دراز مدت است و تربیت اساسی یک ملت، جز آموزش و پرورش ممکن نیست.

حداد عادل یادآور شد: در ژاپن برخی از وزرا، خانه ۶۰ متری دارند اما مدرسه آنان ۴۰ هزار مترمربع است.

عضو هیأت امنای کانون مدارس اسلامی با بیان اینکه راه علاج جنگ اقتصادی، مقاومت اقتصادی است، گفت: راه آن نیز مدرسه است، اقتصاد مقاومتی نیز به تربیت نیاز دارد.

وی بیان کرد: باید یک کارگروه سبک زندگی در مدارس اسلامی تشکیل شود و مدارس کانون باید عرصه تعلیم و تربیت جهت نهادینه شدن سبک زندگی اسلامی از کودکی باشد.

حداد عادل تصریح کرد: برخی از مهدها و دبستان‌ها به کودکان انگلیسی یاد می‌دهند اما برخی دیگر زبان عربی یاد می‌دهند و سبک زندگی اسلامی این است که ابتدا به سراغ زبان قرآن برویم.

عضو هیأت امنای کانون مدارس اسلامی خاطرنشان کرد: در ژاپن در زمستان کودکان با شلوارک به مدرسه می‌روند تا مقاوم بار بیایند، این مسائل نیز در کتاب درسی آمده بود، اما اخیراً شنیده‌ام که حذف شده و دلایل آن نامعلوم است.

وی تأکید کرد: بچه‌ها را باید با بصیرت تربیت کنیم و راه عبور از فتنه، بصیرت است.

حداد عادل افزود: قصد ما کمک به آموزش و پرورش است و کانون مدارس اسلامی را تأسیس نکرده‌ایم تا به یک مرکز رقابت سیاسی با آموزش و پرورش تبدیل شود.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا