مدیریت شهری

نوسازی ۲ هزار دستگاه اتوبوس فرسوده

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین  علی اکبر عبدالمحمدی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه ‌نوسازی ۲ هزار دستگاه اتوبوس فرسوده در راستای کاهش تولید آلاینده‌های زیست‌محیطی و کاهش مصرف سوخت در استان‌های تهران و البرز آغاز شده است، گفت: با هماهنگی های انجام شده با ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت و شرکت های خودروساز، طرحی برای جایگزینی اتوبوس های فرسوده با مینی بوس داریم.

وی با بیان اینکه اتوبوس های نو گران هستند و مالکان اتوبوس هم توانایی خرید خودروهای جدید را ندارند، افزود: برای این منظور، تصمیم گرفته شده است که مینی بوس جایگزین اتوبوس های فرسوده شود که البته اگر مالکی قصد خرید اتوبوس داشته باشد هم می تواند اینکار را انجام دهد.

مجری طرح نوسازی اتوبوس های فرسوده با اشاره به اینکه در این طرح ‌قیمت‌ کارخانه‌ای مینی‌بوس تولید داخل در نظر گرفته شده، ۱۳۸ میلیون تومان است، اظهار داشت: بنابراین قیمت اتوبوس اسقاط شده ۲۷ میلیون تومان، میزان تسهیلات با نرخ سود ۱۸ درصد، ۸۰ میلیون تومان و آورده متقاضی ۲۱ میلیون تومان خواهد بود.

عبدالمحمدی با بیان اینکه با مراکز اسقاط و بانک عامل هماهنگی های لازم صورت گرفته است، گفت: با معرفی نامه ای که به مالکان خودرو داده می شود و پس از صدور پیش فاکتور، متقاضیان می توانند ناوگان جدید را دریافت کنند.

وی ادامه داد: در گذشته طرح جایگزینی کامیون‌های فرسوده توسط ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت اجرا شد که موفق نبود و آنها نتوانستند از گواهی اسقاط در گمرک استفاده کنند، اما این روش را تغییر دادیم تا مانند مشکلاتی که در گذشته برای متقاضیان در طرح خودروهای جایگزین رخ داد، اتفاق نیافتد.

وی با اعلام اینکه اجرای این طرح نوسازی به ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت پیشنهاد شده است، گفت: هر اتوبوسی که از رده خارج شود ۴۰ میلیون تومان صرفه‌جویی برای دولت دارد؛ به همین دلیل، به دنبال دریافت کمک بلاعوض از سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت هستیم تا نرخ سود تسهیلات تا ۸ درصد کاهش یابد.

عبدالمحمدی با بیان اینکه مینی‌بوس‌های جایگزین در مدت یک ماه ‌تحویل متقاضی می‌شود، افزود: بابت صرفه‌جویی سوخت مقرر شده است، دولت با احتساب هر ۱۰۰ کیلومتر پیمایش، هر ۳ ماه یک بار رقمی به حساب مالکان خودروهای نو واریز کند، در واقع بسته به پیمایش می‌تواند مالک خودرو از یارانه دولتی استفاده کند که البته این طرح یارانه در حال پیگیری است و هنوز عملیاتی نشده است.  

مدیرعامل شرکت مجری این طرح با بیان اینکه در این طرح خودروهای دارای سن بیش از ۳۰ سال اجازه استفاده از تسهیلات را دارند، گفت: هنوز موضوع تقبل یارانه‌ها از سوی دولت نهادینه نشده اما در حال پیگیری هستیم.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا