اجتماعی و فرهنگی

بیشترین علت فوت تهرانی ها

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین اکبر توکلی  گفت: در چهارماه نخست سال جاری ۱۷ هزار و ۷۹۷ نفر در شهر تهران فوت کرده اند که از این تعداد ۱۰ هزارو ۲۰۴ نفر مذکر، ۷۳۰۶ نفر مونث و ۲۸۷ نوزاد بوده اند.

وی کمترین فوت شدگان را گروه سنی ۵ تا ۹ سال با ۵۶پسر، ۳۷ دختر و ۸ نوزاد بیان کرد که به طور کلی ۱۰۱ فوت شده را شامل می شود. این در حالیست که بیشترین آمار فوت شدگان هم مربوط به گروه سنی ۶۵ سال به بالا می شود که ۱۰ هزارو ۱۳۰ نفر شامل ۵۲۷۶ مذکر و ۴۸۵۴ مونث است.

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) با بیان اینکه در چهارماهه نخست سال ۵۴۱۲ نفر در خارج از سازمان دفن شده‌اند، تاکید کرد: از این رقم ۳۳۱۶ نفر مرد، ۲۰۶۲ نفر زن و ۳۴ نوزاد است و آمار دفن در سازمان نیز ۱۲ هزارو ۳۸۵ نفرشامل ۶۸۸۸ مذکر، ۵۲۴۴ نفر مونث و ۲۵۳ نوزاده بوده است.

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) ادامه داد: بیشترین علت فوت ایست قلبی با ۱۶۶۶ بوده که ۸۵۴ مرد، ۸۰۴ مونث و هشت نوزاد را شامل می شود. همچنین برونشیت-آسم با یک مورد فوتی کمترین علت مرگ تهرانی ها بوده است.

توکلی با بیان اینکه کمترین تعداد متوفیان تهران مربوط به منطقه ۲۲ شهر تهران است، افزود: این تعداد شامل ۸۶ متوفی مذکر و ۴۸ مونث است که در کل ۱۳۴ متوفی را شامل می شود. همچنین بیشترین تعداد فوت شدگان در بین ۲۲منطقه پایتخت مربوط به منطقه ۴ بوده که ۱۲۲۵ فوتی شامل ۷۰۵ مرد، ۵۱۵ مونث و ۵ نوزاد بوده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا