شورای شهر

حکیمی پور عجولانه امضاء جمع کرد/ با چه سند و مدرکی اختیارات شهردار را کم کنیم؟

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین مجتبی شاکری عضو شورای شهر تهران در خصوص لغو یک فوریت کاهش اختیارات شهردار تهران گفت: من از ابتدا هم مخالف این طرح بودم و حتی هفته گذشته هم نامه ای که آقای حکیمی دپور تنظیم کرده بودن را امضاء نکردم. امروز صبح هم به ایشان گفتم که این طرح رای نمی آورد.

 

شاکری افزود:به نظر من اقدام آقای حکیمی پور عجولانه بود. به خود ایشان هم گفتم، زمانی می توانید خواستار لغو اختیارات شهردار شوید که گزارش مبنی بر ضعف و یا آسیب اختیارات شهردار ارائه کرده باشید و بر اساس آن چنین طرحی را مطرح کنید. قطعا اگر گزارشی در خصوص اینکه اختیارات شهردار چه آسیب هایی را بوجود آورده ارائه می شد، اعضای شورا هم برای جلوگیری و رفع این مشکل طرحی را در خصوص اصلاح یا کاهش اختیارات شهردار دنبال می کردند.

 عضو شورای شهر تهران ادامه داد: اگر به یکباره اعلام کنند که اختیارات رئیس جمهور لغو شود، چه اتفاقی می افتد؟ غیر از این است که مملکت قفل می شود؟ قطعا چنین طرحی امکان پذیر نیست و نمی توان بدون کار کارشناسی و سسند و مدرک اختیارات یک مقام مسئول را کاهش داد و یا سلب کرد. 

 

شاکری در پایان خاطرنشان کرد:فکر می کنم که بسیاری از اعضاء که هفته گذشته این طرح را امضاء کردند و امروز به فوریت آن رای منفی دادن به این نتیجه رسیدن که برای بررسی این طرح نیاز به بررسی و کار کارشناسی بیشتر است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا